بازار سرمایه

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

May 1, 2024
21:35 چهارشنبه، 12ام اردیبهشتماه 1403
کد خبر: 165444

آمادگی آچاره برای ورود به بورس

منبع: Digiato

آچاره قصد دارد تا پایان امسال فرایند پذیرش در بورس اوراق بهادار را به انجام برساند.

«هلدینگ آچاره» دیروز به مناسبت روز جهانی کارگر مراسمی را با حضور چند صدنفر از متخصصانش برگزار و از برنامه‌های خود برای ورود به بورس و ارائه یک سرویس‌ جدید رونمایی کرد.

«حامد تاج‌الدین»، مدیرعامل هلدینگ آچاره، در این مراسم با بیان اینکه بیش از ۲۰۰ هزار متخصص و ۲ میلیون کاربر از این پلتفرم استفاده می‌کنند، گفت:‌ «نزدیک به یک میلیون سفارش سالانه روی پلتفرم آچاره انجام می‌شود.»

معرفی محصول بازسازی و نوسازی خانه
تاج‌الدین با اشاره به سرمایه‌گذاری شرکت «کیسون» در آچاره گفت: «این سرمایه‌گذاری موجب شد که خدمت جدید بازسازی و نوسازی خانه به خدمات آچاره افزوده شود که این خدمت تا ماه آینده رونمایی خواهد شد.»

به گفته او، موضوع این خدمت،‌ صرفاً درخواست بازسازی و نوسازی خانه نیست و مشاهده سبک‌های مختلف بازسازی و ایده‌هایی برای نوسازی در این محصول جدید به مشتریان ارائه می‌شود.

تاج‌الدین افزود: «این محصول که برای اولین‌بار در ایران ارائه می‌شود، امکان صفر تا صد بازسازی و نوسازی را روی پلتفرم آچاره فراهم می‌کند.»

آمادگی برای ورود به بورس
مدیرعامل هلدینگ آچاره همچنین اعلام کرد که این شرکت برای ورود به بورس برنامه دارد.

او توضیح داد: «صحبت‌های اولیه این فرآیند انجام شده و با توجه به سرمایه‌گذاری کیسون،‌ زمینه‌های اولیه ورود به بورس فراهم شده است. قطعاً برنامه ورود به بورس را جدی دنبال می‌کنیم و تلاش می‌کنیم که امسال حداقل مرحله پذیرش در بورس انجام شود و امیدواریم تا پایان سال موفق به درج نماد در تابلو بورس شویم.»

«بهمن امام»، مدیرعامل آچاره نیز در این رویداد با قدردانی از نیروی انسانی فعال در این پلتفرم، به لزوم درک شرایط مشتریان پرداخت و خطاب به متخصصان آچاره گفت: «همه درک می‌کنیم که وضع اقتصادی مناسب نیست. ما در آچاره نمی‌خواهیم کمیسیون بالایی از متخصصان بگیریم و درمقابل، از شما هم می‌خواهیم که شرایط مشتریان را درک کنید و با آنها طوری رفتار کنید که انتظار دارید با شما رفتار شود.»

او تأکید کرد که جوهره وجودی آچاره، براساس سود کم و تعداد انجام سفارش زیاد است.

امام همچنین اعلام کرد که برای افزایش حجم سفارش‌ها، آچاره به‌زودی تبلیغات بیشتری را ازجمله در صداوسیما انجام خواهد داد.

چالش مالیات بر درآمد
در بخش دیگری از این رویداد،‌ مدیرعامل آچاره به سؤالات و درخواست‌های متخصصان پاسخ داد. موضوعاتی مثل بیمه تامین اجتماعی، نحوه امتیازدهی و‌ انجام سفارش‌های خارج از پلتفرم ازجمله موارد مطرح شده بود.

یکی از دغدغه‌های متخصصان آچاره، مالیات بود.

امام در این زمینه با تأکید بر اینکه آچاره تاکنون اطلاعاتی از درآمد متخصصانش به اداره دارایی ارائه نکرده است، افزود: «امسال در این زمینه چالش بزرگی با اداره مالیات داریم. ما مالیات بر ارزش افزوده را خودمان پرداخت می‌کنیم؛ اما قانونی برای دریافت مالیات بر عملکرد وجود ندارد.»

«سلمان دانشور»، معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی استان تهران، نیز در این مراسم از همکاری‌های گسترده این کمیته با متخصصان آچاره خبر داد و از تخفیفات بیمه‌ای برای متخصصان این پلتفرم سخن گفت.

در این رویداد همچنین از متخصصان برتر آچاره قدردانی شد.

گفتنی است آچاره به عنوان یکی از محصولات پلتفرمی شرکت «دانش‌بنیان ساناگسترسبز» در سال 1395 توسط سه تن از فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف تأسیس شد.

آچاره این امکان را به کاربران می‌دهد تا هر خدمتی را که در منزل مورد نیازشان است از طریق وب‌سایت و اپلیکیشن سفارش دهند.

هم اکنون نزدیک به ۳۰۰ خدمت در این پلتفرم ارائه می‌شود.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.