امنیت

فناوری اطلاعات

May 2, 2024
11:36 پنجشنبه، 13ام اردیبهشتماه 1403
کد خبر: 165484

معاون پلیس فتا فراجا: مراقب ترفند مجرمان سایبری در ایام تعطیلات پیش رو باشید

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا فراجا هشدار داد: سوء استفاده مجرمان سایبری از ایام تعطیلات چند روزه کشور با افزایش ارسال لینک های آلوده تهدیدی بر علیه امنیت سایبری هموطنان است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا، سرهنگ رامین پاشایی در تشریح جزئیات این خبر گفت:‌ با تجزیه و تحلیل پرونده‌های قضایی و تجربیات ادوار گذشته مشخص شده است مجرمان سایبری با توجه به ایام پایانی هفته و یا منتهی به تعطیلات چند روزه کشور ، اقدام به کلاهبرداری از طعمه های خود می کنند.

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا فراجا با اشاره به شگرد این مجرمان ادامه داد: برخی افراد سودجو با ارسال پیامک حاوی پیوندهای آلوده با عناوینی نظیر «دریافت کالابرگ » ، «ابلاغیات قضایی»، و غیره مترصد کلاهبرداری از طریق دسترسی غیر مجاز به گوشی تلفن فریب خوردگان و برداشت غیر مجاز پول از حساب های مالی آنان می باشند.

وی با بیان اینکه ارسال و دریافت این پیامک‌ها در تمامی پیام رسان‌ها اعم از بومی ، غیر بومی ، گروه‌ها و کانال‌هایی که شهروندان در آن عضویت دارند ممکن است، گفت:‌حتی گاهی ممکن است ارسال این پیامک‌ها از طریق دوستان و آشنایان باشد و آنان خواسته یا ناخواسته در چنین دام سایبری افتاده باشند.

این مقام مسئول از هموطنان خواست : در صورت مواجه با این‌گونه پیامک‌های مشکوک که مشخصه اصلی تمامی آنها ارسال از طریق سرشماره‌های تلفن شخصی است، به آن توجهی نکنند.

پاشایی خاطرنشان کرد: در صورت غفلت و گرفتار شدن مردم در دام مجرمان سایبری عموم مردم می توانند بلافاصله با شماره تلفن 096380 مرکز امداد و فوریت های سایبری پلیس فتا در سراسر کشور تماس بگیرند و از خدمات انتظامی و تخصصی این پلیس بهرمند شوند .

این مقام سایبری خبر داد : در صورت نیاز، شیفت‌های قضایی دادگاه‌ها، دادسراها و حوزه بانکداری در سراسر کشور آمادگی ارایه خدمات به افراد خواهان می باشند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.