تلفن همراه

سیستم‌عامل

گوشی

هوش مصنوعی

May 4, 2024
20:50 شنبه، 15ام اردیبهشتماه 1403
کد خبر: 165579

iOS 18 با هوش مصنوعی پیام‌های طولانی را خلاصه می‌کند

منبع: Digiato

از زمانی که «تیم کوک»، مدیرعامل اپل رسماً تأیید کرد که این شرکت روی ویژگی‌های هوش مصنوعی کار می‌کند، شایعات زیادی درباره iOS 18 منتشر شده که به اضافه‌شدن قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی به آن اشاره دارند. حالا در گزارش جدیدی ادعا شده که کاربران آیفون و آیپد در iOS 18 می‌توانند پیام‌های متنی طولانی iMessage را با هوش مصنوعی خلاصه کنند.

براساس گزارش AppleInsider که ادعا می‌کند این اطلاعات را منابع نزدیک به اپل اعلام کرده‌اند، این شرکت در iOS 18 امکان خلاصه‌کردن پیام‌های طولانی با هوش مصنوعی را برای کاربران خود فراهم خواهد کرد. ظاهراً هوش مصنوعی اپل می‌تواند «تمام اطلاعات مرتبط موجود» مانند نام شرکت‌ها، افراد و مکان‌های ذکرشده در متن را تشخیص دهد.

به‌عنوان مثال، اگر نامی در بالای متن وجود داشته باشد، هوش مصنوعی احتمالاً آن را به‌عنوان نام نویسنده متن تشخیص می‌دهد.

در این گزارش توضیح داده شده که ویژگی خلاصه‌سازی اپل می‌تواند از اطلاعات Safari و iMessages نیز استفاده کند، اما به‌طور بالقوه برای تمام متن‌ها یا اسناد دیجیتالی قابل استفاده است.

هفته گذشته نیز در گزارشی گفته شده بود که اپل احتمالاً در iOS 18 مرورگر سافاری را با قابلیت‌های هوش مصنوعی متحول می‌کند. طبق آن گزارش، احتمالاً یک ابزار جدید مبتنی بر هوش مصنوعی به‌نام «جستجوی هوشمند» (Intelligent Search) و «پاک‌کن وب» (Web Erase) به این مرورگر اضافه خواهد شد. مدیرعامل اپل نیز به‌تازگی درباره قابلیت‌های هوش مصنوعی این شرکت صحبت کرد و گفت که این شرکت مزایایی دارد که باعث برتری هوش مصنوعی آن نسبت به رقبا می‌شود.

نکته قابل‌توجه دیگری که در گزارش‌های قبلی به آن اشاره شده بود، اجرای هوش مصنوعی اپل روی دستگاه (و نه سرویس‌های ابری) است. این امر باعث می‌شود تا کاربران پاسخ‌های موردنیاز خود را سریع‌تر دریافت کنند و همچنین حفظ حریم خصوصی بیشتری را تضمین می‌کند، زیرا تمام فرایند در دستگاه اتفاق می‌افتد و نیازی به ارسال داده برای سرویس‌های شخص ثالث وجود ندارد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.