باندپهن

فیبرنوری

May 7, 2024
18:09 سه شنبه، 18ام اردیبهشتماه 1403
کد خبر: 165779

ضرورت توجیه شهرداران در خصوص نیاز شهرها به تامین زیرساخت‌های توسعه اینترنت فیبرنوری

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: امروزه در کنار آب، گاز، برق به عنوان نیازهای اساسی و اولیه شهرها وجود اینترنت با سرعت مناسب و دسترسی راحت و ارزان قیمت نیز از نیازهای اولیه و مهم زیرساخت‌های شهری است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کهگیلویه وبویراحمد، سیدمحمود رادمنش مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان پیرامون پیشنهاد به شهرداری ها برای همکاری در مسیر پروژه فیبرنوری در استانها، اظهار کرد: برابر آخرین تقسیمات جغرافیایی کشوری، استان کهگیلویه و بویراحمد دارای 20 شهر است که از 20 شهر مذکور، سه شهر جدید فاقد کد شهری و شهرداری هستند که عملا انعقاد قرارداد با این سه شهر تا زمان صدور کد شهری و انتخاب شهردار مقدور نیست.

وی با اشاره به اینکه از 17 شهر باقی مانده استان با 16 شهرداری قرارداد منعقد شده است، ادامه داد: یکی از مهمترین راهکارها در همکاری شهرداری ها در خصوص اجرای پروژه فیبرنوری، توجیه شهرداران در خصوص نیاز شهرها به تامین زیرساخت‌های توسعه اینترنت، متناسب با پیشرفت‌های این موضوع در جهان است به گونه ای که امروزه در کنار آب، گاز، برق به عنوان نیازهای اساسی و اولیه شهرها وجود اینترنت با سرعت مناسب و دسترسی راحت و ارزان قیمت نیز از نیازهای اولیه و مهم زیرساخت‌های شهری محسوب می شود.
رادمنش تصریح کرد: قطعا اگر این تفکر در شهرداری ها وجود داشته باشد و صرف‌نظر از الزامات قانونی و بدون در نظر گرفتن منافع سازمانی همکاری لازم را در خصوص اجرای پروژه فیبرنوری به عمل آورده و از اجرای طرح نیز استقبال می کنند.

مدیرکل ارتباطات استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در نظر گرفتن مشوق هایی برای شهرداری ها از جمله تامین اینترنت رایگان شهرداری ها برای چند سال از سوی اپراتور مجری طرح در هر شهر، می تواند در پیشبرد طرح فیبرنوری منازل و کسب و کارها موثر باشد، خاطرنشان کرد: همچنین گنجاندن موارد معقول، منطقی و غیره الزام آور برای شهرداری ها در قراردادهای ارائه شده از سوی اپراتور و همینطور اجرای دقیق مفاد قرارداد بخصوص در نحوه حفاری و ترمیم خیابان‌های محل اجرای پروژه از مواردی است که باید به آنها توجه شود.

وی ادامه داد: زمانبر شدن اجرای پروژه باعث ایجاد مشکلات ترافیکی در شهرها و نارضایتی مردم و شهرداری های طرف قرارداد می شود و زمینه ساز عدم همکاری لازم شهرداری ها می شود.

رادمنش با اشاره به هماهنگی مستمر با ناظرین فنی شهرداری ها در حین اجرای قرارداد در شهرها، گفت: هماهنگی در تهیه نقشه های مسیرهای اجرا با شهرداری های هر شهر و اعمال نظر پیشنهادات شهرداری ها در طراحی نقشه مسیرها و استفاده از امکانات موجود شهرداری ها از جمله کارخانه آسفالت، بتون ریزی متعلق به شهرداری ها از عوامل دیگر تسریع در پروژه FTTx محسوب می شود.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.