باندپهن

فیبرنوری

May 8, 2024
13:25 چهارشنبه، 19ام اردیبهشتماه 1403
کد خبر: 165804

پروژه FTTx استان قم فردا افتتاح می شود

وزیر ارتباطات با اعلام افتتاح پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارهای در همه شهرهای استان قم در روز پنجشنبه گفت: با این افتتاح میزان پوشش خانوارها در این پروژه در کل کشور به بیش از 7.5 میلیون پوشش می رسد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز (چهارشنبه) در حاشیه برگزاری جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران گفت: در حوزه ارتباطات ثابت، وزارت ارتباطات پروژه فیبرنوری را دنبال می کند و تا امروز بیش از یک سوم کشور تحت پوشش فیبرنوری قرار گرفته است.

وی افزود: ان شاء الله فردا شاهد افتتاح پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارهای استان قم در شهر قم و شش شهر این استان خواهیم بود و با این افتتاح خانوارهای تحت پوشش فیبرنوری در کشور به بیش از 7.5 میلیون می رسد و مطابق برنامه امسال میزان پوشش در این پروژه به بیش از 14 میلیون پوشش می رسد.

زارع پور با بیان اینکه در ارتباطات موبایل، توسعه ارتباطات نسل پنجم را در دستور کار قرار دادیم، تصریح کرد: برای هفته آینده در برنامه ای، تعداد سایت های نسل پنجم کشور به بیش 1500 سایت خواهد رسید و هدف گذاری این است که امسال این تعداد به بیش از 5 هزار سایت نسل پنجم در کشور برسد.

وزیر ارتباطات در مورد وضعیت ارتباطات در روز انتخابات مجلس تصریح کرد: در دور قبلی انتخابات همه امکانات وزارت ارتباطات، اپراتورها و دستگاه های مرتبط را بسیج کردیم که ارتباطات پایدار داشته باشیم که الحمدالله بیش از 99 درصد پوشش داشتیم و حتی در نقاط دور افتاده و جاهایی که با بالگرد صندوق های رای را بردند، پوشش و دسترسی به شبکه وجود داشت.

وی با اشاره به اینکه اتفاق بزرگی است که کشورمان با این گستردگی جغرافیایی با بیش از 40 هزار روستای بالای بیست خانوار و در مجموع 70 هزار روستا در کل چنین پوششی را توانستیم در طول سالیانه گذشته ایجاد کنیم.

زارع پور با بیان اینکه، علاوه بر پوشش، نکته بعد وجود پایداری ارتباطات است، خاطرنشان کرد: 99 درصد استعلامات به صورت برخط انجام شد که توفیق بسیار بزرگی است و همه آن امکانات و تدابیر برای انتخابات روز جمعه فراهم است و همه همکاران بر سر کار حاضر هستند و تدابیر پیش بینی شده تا در حوزه های انتخاباتی که رای گیری به دور دوم کشیده شده، همان پایداری کیفیت و بهتر از آن را داشته باشیم.

وزیر ارتباطات درباره سوالی پیرامون تولید گوشی های همراه داخلی با این توضیح که متولی حوزه تولید، وزارت صمت است، گفت: تولید گوشی، کار مشترک وزارتخانه های ارتباطات و صمت است تا بخشی از نیاز کشور را از طریق تولیدکنندگان داخلی تامین شود و امیدواریم امسال چند برند جدید ایرانی داشته باشیم و همین نشان می دهد که بدنبال انحصار نیستیم.

وی با تاکید بر اینکه تولیدکنندگان باید محصولی را تولیدکنند که با نمونه های مشابه خارجی قابل رقابت باشد تا مردم در یک بازار رقابتی با آرامش خاطر بتوانند انتخاب کنند، تصریح کرد: لازمه آن است که هم کیفیت بالا و هم قیمت پایین باشد که این تولیدکنندگان در بازار رقابتی بتوانند گوی سبقت را از نمونه های مشابه بربایند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.