اپراتورها

تجارت الکترونیک

تلفن همراه

فناوری اطلاعات

May 8, 2024
14:41 چهارشنبه، 19ام اردیبهشتماه 1403
کد خبر: 165819

ورود شرکت مخابرات به حوزه اپراتوری سلامت و حمل‌ونقل

دکتر باقری، مدیر کل توسعه کسب‌و‌کار شرکت مخابرات ایران، اعلام کرد: در سال ۱۴۰۳، علاوه با اپراتوری‌های فعلی مخابرات، اپراتوری‌های سلامت و حمل‌و‌نقل را نیز به این شرکت اضافه اضافه کنیم.

به گزارش اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران، یاسر باقری، مدیر کل توسعه کسب‌وکار این شرکت، با اعلام این خبر در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه اینوتکس گفت: در حوزه اپراتوری حمل‌ونقل، جلسات منظم ما از ابتدای امسال شروع شده و امیدواریم در سال ۱۴۰۳، با اپراتورهایی به غیر از اپراتوری‌های ویس، دیتا و اینترنت، علاوه بر اپراتوری نظارت تصویری که وارد آن هم شده‌ایم، اپراتوری سلامت و اپراتوری حمل‌و‌نقل را نیز اضافه کنیم.

وی با تأکید بر این‌که هر محصول و یا هر خدمتی که قرار است روی پیشخوان شرکت مخابرات قرار بگیرد باید به‌گونه‌ای باشد که رضایت کامل مشتری و مشتری‌مداری در آن در وهله نخست قرار گرفته باشد، گفت: یکی از دستاورهای نمایشگاه اینوتکس امسال، توجه ویژه شرکت مخابرات به این نمایشگاه است. مهندس سلطانی، مدیر عامل شرکت مخابرات، شخصاً با حضور در اینوتکس، سخنرانی در افتتاحیه نمایشگاه و بازدید و گفت‌وگو در این عرصه و ارائه سیاست‌ها و تبیین دستورالعمل‌ها و راهبردهای مشخص، راه را برای فعالیت مخابرات در این عرصه هموار کرد.

مدیر کل توسعه کسب‌وکار شرکت با بیان اینکه حضور شرکت مخابرات در اینوتکس، نمادین نیست بلکه کاملاً با هدف و برنامه مشخص در این راه قدم گذاشته شده، تأکید کرد: حضور مخابرات در این عرصه بسیار جدی است و بسیاری از شرکت‌ها وقتی با مخابرات همراه می‌شوند متوجه این موضوع می‌شوند.

باقری در خصوص عمده مشکلات شرکت‌های نوآور گفت: بسیاری از شرکت‌های نوآور و کسب‌وکارهای کوچک و فناورانه، مشکل مالی ندارند بلکه شناخت کافی و درستی از نیاز مشتری و بازار ندارند و این موضوع، موجب شکست‌شان می‌شود اما مخابرات به دلیل گستردگی در کل کشور، هم نیاز را می‌شناسد و هم بازار را در اختیار دارد و می‌تواند به عنوان یک منتور، وارد عرصه شود و به این کسب‌وکارها کمک کند.

وی با تأکید بر اینکه مشکل تیم‌های استارت‌آپی، سرمایه‌گذاری نیست، گفت: اگر خدمت یا محصولی از سوی مخابرات شناسایی شود که نیاز بازار است اما سرمایه‌گذار خاصی برای آن وجود ندارد، مخابرات می‌تواند از اعتبار خود استفاده کند و از سرمایه‌گذار دعوت به عمل آورد تا وارد عرصه شود و با اطمینان‌دادن به بازگشت سود و سرمایه به سرمایه‌گذار، این همکاری سه‌جانبه را مدیریت کند.

مدیر کل توسعه کسب‌وکار شرکت مخابرات در ادامه به دوشنبه‌های استارت‌آپی اشاره کرد و گفت: بسیاری از تیم‌های استارت‌آپی مشکل استقرار دارند که ما این امکان را برای برخی تیم‌ها فراهم کرده‌ایم.

وی با تأکید بر افزایش تاب‌آوری شرکت مخابرات و ایده “دبیرخانه انقلاب صنعتی چهارم” برای رسیدن به فناوری‌های جدید گفت: مخابرات برای این مهم، باید قابلیت انطباق را با محیط اطراف بیشتر و شروع به فعالیت و برقرای ارتباط با محیط، بخصوص محیط صنعتی کند.

دکتر باقری درباره اینکه چرا ارتباط با محیط صنعتی بسیار مهم است، تصریح کرد: انقلاب صنعتی در حال ورود به کشور است و این مهم نیازمند فناوری اطلاعات و فناوری ارتباطات است و شریک قدرتمندی مانند شرکت مخابرات ایران می‌تواند دو نقش مهم و اساسی مشاور و تأمین‌کننده پرقدرت را ایفا کند.

وی با اشاره به طرح توسعه اقتصاد دیجیتال در سراسر کشور گفت: امروزه بدون استفاده از فناوری‌های نوِ نسل جدید، امکان ارائه خدمات ارزشمند و مورد رضایت مشتری وجود ندارد و برای تحقق این موضوع، با تشکیل شورای توسعه اقتصاد دیجیتال در ستاد شرکت مخابرات ایران، نیازسنجی‌های حوزه اقتصاد دیجیتال استانی بررسی می‌شود تا توسعه اقتصاد دیجیتال در سراسر کشور اتفاق بیفتد. در این طرح، هر یک از مناطق با هدف توسعه اقتصاد دیجیتال، با استفاده از نخبگان و توجه به ظرفیت هر استان در حوزه‌های مختلف سلامت، اقتصاد، گردشگری و… عمل می‌کند.

مدیر کل توسعه کسب‌وکار شرکت مخابرات تصریح کرد: ساختار و سازمان شرکت مخابرات، باید با فناوری نو منطبق شود و شروع آن با فعال‌کردن هسته‌های توسعه کسب‌وکار در استان‌هاست و درخواست ایجاد ساختار را هم داده‌ایم که به محض این‌که از داخل هسته توسعه کسب‌وکار استان، کم‌کم فناوری بسته به نیاز بازار شکل بگیرد دپارتمانش را ایجاد کنیم و خواهید دید که گنجینه‌های تعهد و تخصص در مخابرات در حال شکل‌گیری و نهادینه‌شدن است.

وی خاطرنشان کرد: پارسال در حوزه اپراتوری نظارت تصویری، عملاً محصولی تحت عنوان برند “هوبان” ارائه کردیم که در حال فروش و بازاریابی هستیم و نیاز بازار به سمت ما می‌آید به‌گونه‌ای که تا حدودی در تأمین نیاز، از بازار عقب مانده‌ایم. امسال نیز در دو حوزه سلامت و اپراتوری حمل‌ونقل وارد شدیم که در حوزه سلامت تبلیغات در کشورهای اطراف منطقه را شروع کردیم که گزارش آن را در توسعه اقتصاد دیجیتال ارائه می کنیم.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.