تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

May 8, 2024
14:45 چهارشنبه، 19ام اردیبهشتماه 1403
کد خبر: 165826

معاون علمی ریاست جمهوری: ۲/۵ میلیارد دلار صادرات محصولات دانش‌بنیان داشتیم

منبع: Peivast

۱۸ اردیبهشت معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری گفت که در کشور حدود ده هزار شرکت دانش بنیان داریم. در سالی که گذشت شرکت‌های دانش‌بنیان بیش از ۵٣٠ هزار میلیارد تومان فروش داشتند و مقدار صادرات سه برابر شد.

در افتتاحیه سیزدهمین نمایشگاه اینوتکس، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری گفت که طبق آمار گمرک، صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان سه برابر شد و مقدار صادرات این شرکت‌ها، ٢ و نیم میلیارد بود بود.

به گفته فیروزآبادی، سال گذشته ایران میزبان ۴٣ هیأت خارجی در حوزه فناوری بود که این نشان‌دهنده روابط بین‌المللی با سایر کشور‌ها است.

فیروزآبادی با اشاره به ظرفیت ایران برای همکاری با سایر کشور‌ها گفت: شاید ما بهترین فروشنده دنیا نباشیم اما یکی از بهترین کشور‌هایی هستیم که آمادگی همکاری بین‌المللی داریم. ما می‌توانیم همکاری‌های مشترک زیادی بسازیم. پارک فناوری باید تبدیل به هاب همکاری مشترک با کشور‌های دوست و همسایه شود.

او ادامه داد: ازبکستان، قزاقستان، روسیه و سایر کشور‌ها در این همکاری حضور دارند.

به گفته فیروزآبادی، قدرت یک کشور، به توان علمی و نوآوری آن کشور بستگی دارد. صاحبان این توان شرکت‌های نوآور و دانش‌بنیان هستند. در همین راستا رویداد اینوتکس تبدیل به یک اتفاق خوب شده است که همه اعضای زیست بوم را دور خود جمع کرده است تا شرکت‌ها دستاورد‌های یک‌ساله را تحلیل کنند و برای سال آینده برنامه‌ریزی کنند.

معاون فناوری ریاست جمهوری اضافه کرد: فرصت گسترش مرز‌های صادرات و فعالیت زیاد است. اولین سازمان توسعه سرمایه‌گذاری در حوزه فناوری مجوز فعالیت را از هیأت دولت گرفته است. باید پارک به بهشت فناوری برای نخبگان تبدیل شود.

فیروزآبادی با اشاره به قانون جهش دانش‌بنیان‌ها گفت: ما آمادگی داریم بند ١٣ و ١١ قانون جهش را اعمال کنیم و نمایشگاه دائمی بزرگ را در پارک فناوری داشته باشیم. در برنامه ششم توسعه تعهد کردیم ۶ مرکز توسعه برای کمک و حمایت نخبگان داشته باشیم. در اینوتکس ٢٠٢۵ منتظر رشد هستیم.

در سیزدهمین نمایشگاه اینوتکس ٢٠٢۴، بیش از ۴٠٠ شرکت نوآور و فناور حضور دارند. ۴۶ درصد شرکت‌ها در نمایشگاه اینوتکس نوآور و ١٧ درصد استارت‌آپ، ١١ درصد کارگزاران خدمات فناورانه، ٩ درصد شرکت سرمایه‌گذار، ٧ درصد شتاب‌دهنده هستند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.