تجارت الکترونیک

خبر اول

فناوری اطلاعات

May 8, 2024
14:24 چهارشنبه، 19ام اردیبهشتماه 1403
کد خبر: 165834

برگزاری بیست و هفتمین نمایشگاه الکامپ در تیر ماه/ آشنایی VCها و استارتاپ‌ها

ICTna.ir- بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی الکترونیک، کامپیوتر، تحارت الکترونیک (الکامپ) روزهای ۸ تا ۱۱ تیر ماه امسال با شعار «همه با هم برای اقتصاد دیجیتال» در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.

به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، علی حکیم‌جوادی در نشست خبری امروز با اعلام این خبر گفت: رویداد برگزاری این نمایشگاه برای همه فعالان حوزه فناوری اطلاعات مهم است و تاثیر مهمی بر زندگی مردم دارد

او معتقد است: آینده کسب و کارها عمدتا در بخش استارتاپ‌ها است که این موضوع منحصر به ایران نیست و در کشورهای بزرگ نیز همین مسیر در حال طی شدن است.

حکیم‌جوادی در پاسخ به سوال ایستنا درخصوص نقش دولت در رونق کسب و کارها و توسعه فعالیت استارتاپی کشور گفت: من إحساس می‌کنم همه به دنبال حل مسایل هستند. موضوعات استارتاپی از یک حدی که بزرگ‌تر می‌شوند و رگولین ندارند، متولی‌های متعددی برای آنها بوحود می‌آید و بعضا دو تا سه دستگاه تولی‌گری موضوع را برعهده دارند.

او افزود: باید بپذیریم وارد حوزه‌های جدیدی شدیم که متولی ندارند و باید از این فضا استفاده کنیم و مشکلات حوزه را حل کنیم.

رییس سازمان نصر تهران اظهار داشت: VCها و سرمایه‌گذاران زیادی هستند که به سرمایه‌گذاری در حوزه استارتاپی علاقه‌مند هستند و دنبال این هستند که حوزه‌های مختلف فعالیت را به آنها معرفی کنیم. اما باتوجه به رشد جمعیت و فضای کسب و کاری، هیچ دعوتی از VCها برای معرفی استارتاپ‌ها صورت نگرفته است و تلاش می‌کنیم این دو بخش را به هم نزدیک کنیم.

آرش برهمند، مدیر بخش الکام‌استارز نمایشگاه الکامپ نیز در این باره گفت: هسته اصلی الکام‌استارز، استارتاپ‌های متوسط و بزرگ استارتاپی هستند. دوره پول‌های پراکنده و کوچک در این حوزه گذشته و استارتاپ‌ها به بلوغ در سرویس رسیده‌اند.

او افزود: در الکام‌استارز، استارتاپ‌ها را به صنایع و کسانی که می‌توانند آنها را توسعه دهند، معرفی می‌کنیم و الکامپ خانه تمام بازیگران تکنولوژی است.

رضا حیدری عضو هیات مدیره نصر تهران و شورای مرکزی نصر کشور نیز در این نشست گفت: ۳۰۰ شرکت برای نمایشگاه الکامپ ۱۴۰۳ شرکت کردند و حدود ۵۰ متقاضی ثبت نام در حوزه استارت آپی داشته‌ایم.

او افزود: مهلت ثبت‌نام برای شرکت در نمایشگاه تا ۲۰ اردیبهشت ماه بود که این مهلت تا پایان اردیبهشت ماه تمدید شده و سایت الکامپ برای متقاضیان شرکت در این نمایشگاه باز است.

او همچنین درباره معیار پذیرش شرکت‌های استارتاپی در این نمایشگاه توضیح داد: ۵۰ شرکت در پیش ثبت‌‌نام اولیه قرار دارند و توسط یک تیم معیارهای آنها ارزیابی می‌شود تا در نهایت به عنوان استارتاپ در نمایشگاه پذیرش شوند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.