رسانه‌های اجتماعی

May 10, 2024
18:32 جمعه، 21ام اردیبهشتماه 1403
کد خبر: 165957

تیک‌تاک محتواهای ساخته‌شده با هوش مصنوعی را برچسب‌گذاری می‌کند

منبع: Zoomit

محتواهایی که توسط هوش مصنوعی ساخته شده‌‌اند، برچسبی ویژه در شبکه‌ی اجتماعی تیک‌تاک دریافت می‌کنند.

به‌گزارش ABC News، تیک‌تاک اعلام کرد که از این‌ پس محتواهایی که به‌کمک هوش مصنوعی پلتفرم‌های دیگر ساخته شده‌اند را به‌صورت خودکار برچسب‌گذاری خواهد کرد. این روند در هفته‌های آینده برای کاربران سراسر جهان اعمال خواهد شد.

اگر محتوایی که در تیک‌‌تاک پست می‌شود، توسط هوش مصنوعی DALL-E 3 شرکت OpenAI ساخته شده باشد، به‌طور خودکار برچسب AI Generated دریافت خواهد کرد. این برچسب به دیگران نشان می‌دهد پست باکمک هوش مصنوعی تهیه شده است.

پلتفرم تیک‌تاک برچسب‌گذاری محتواهای ساخته‌شده را با استفاده از فناوری اعتبارنامه‌ی محتوا (Content Credential) انجام خواهد داد. این فناوری توسط مایکروسافت و ادوبی ایجاد شده است.

اعتبارنامه‌ی محتوا، ابرداده‌های خاصی را به پست متصل می‌کند؛ داده‌هایی که تیک‌تاک می‌تواند از آن‌ها برای شناسایی و برچسب‌گذاری فوری محتواهای تولیدشده توسط هوش مصنوعی بهره ببرد.

پیش‌تر محتواهایی که با کمک هوش مصنوعی تیک‌تاک ساخته می‌شدند، برچسب‌ ویژه‌ای دریافت می‌کردند؛ اما اکنون تمام محتواهای ساخته‌شده توسط هوش مصنوعی مانند هوش مصنوعی OpenAI یا Bing Image Creator مایکروسافت نیز برچسب‌گذاری خواهند شد.

علاوه‌بر مایکروسافت، ادوبی و OpenAI، گوگل نیز قصد دارد به جمع حامیان فناوری اعتبارنامه‌ی محتوا (Content Credentials) بپیوندد. تیک‌تاک پیش‌تر از تولیدکنندگان محتوا می‌خواست که درصورت استفاده از هوش مصنوعی، این موضوع را فاش کنند؛‌ اما اکنون این فشار از روی دوش کاربران برداشته خواهد شد.

فناوری اعتبارنامه‌ی محتوا نشان می‌دهد که محتواهای ساخته‌شده چگونه و توسط کدام ابزار هوش مصنوعی ساخته شده‌اند. این اطلاعات حتی بعد از دانلود هم حذف نخواهند شد.

آدام پرسر، مدیر ارشد عملیاتی تیک‌تاک، اعلام کرد که سیستم جدید علاوه‌بر کنترل محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی (AIGC)، می‌تواند از انتشار پست‌های گمراه‌کننده و آسیب‌زننده جلوگیری کند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.