تبلت

تلفن همراه

May 10, 2024
18:38 جمعه، 21ام اردیبهشتماه 1403
کد خبر: 165966

آیپد پرو حتی نسل جدید هم نمایشگر همیشه‌روشن ندارد

منبع: Zoomit

آیپد پرو ۲۰۲۴ از نمایشگر OLED بهره می‌برد اما همچنان از ویژگی نمایشگر همیشه‌روشن (Always on Display) پشتیبانی نمی‌کند.

شب گذشته شاهد رونمایی آیپد پرو ۱۱ اینچ و آیپد پرو ۱۳ اینچ نسل جدید بودیم که از نمایشگر OLED بهره می‌برند. نمایشگر آیپد پروهای جدید از نرخ نوسازی بسیار پایین ۱۰ هرتز برای صرفه‌جویی در مصرف باتری پشتیبانی می‌کند، اما برخلاف مدل‌های جدید گوشی آیفون و اپل واچ، از قابلیت نمایشگر همیشه روشن (Always on Display) بهره نمی‌برد.

فناوری ProMotion از سال ۲۰۱۷ در آیپد پروها ارائه می‌شود، اما نرخ نوسازی نمایشگر فقط بین ۲۴ تا ۱۲۰ هرتز قابل‌تنظیم بود. طبق گفته‌ی راس یانگ، تحلیلگر صنعت نمایشگر، نسل جدید آیپد پرو از فناوری LTPO بهره می‌برد که امکان کاهش نرخ نوسازی تا ۱۰ هرتز را فراهم می‌کند. این تغییر به بهبود مصرف انرژی کمک می‌کند، اما طبق گفته‌ی اپل، عمر باتری آیپد پروهای ۲۰۲۴ نسبت‌به نسل قبل تفاوتی نکرده است.

آیفون ۱۳ پرو نیز از ProMotion با قابلیت کاهش نرخ نوسازی تا ۱۰ هرتز پشتیبانی می‌کرد، اما ویژگی نمایشگر همیشه‌روشن نداشت. این قابلیت سرانجام با معرفی آیفون ۱۴ پرو به گوشی‌های اپل اضافه شد و امکان کاهش نرخ نوسازی را تا یک هرتز فراهم کرد. ساعت هوشمند اپل نیز از نمایشگر همیشه‌روشن با نرخ نوسازی یک هرتز بهره می‌برد.

به‌نظر می‌رسد تا زمانی که آیپد پرو از نرخ نوسازی یک هرتز پشتیبانی نکند، نباید انتظار قابلیت نمایشگر همیشه‌روشن را روی این محصول داشته باشیم.

اپل ادعا می‌کند آیپد پرو جدید از پنل tandem OLED استفاده می‌کند که با به‌کارگیری دو پنل OLED روشنایی خیره‌کننده‌ای ارائه می‌دهد. روشنایی کلی صفحه‌نمایش این دستگاه برای محتوای SDR به ۱٬۰۰۰ نیت می‌رسد، درحالی‌که این عدد در نسل قبلی ۶۰۰ نیت بود.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.