تبلت

تلفن همراه

May 10, 2024
19:12 جمعه، 21ام اردیبهشتماه 1403
کد خبر: 165975

عذرخواهی اپل به‌دلیل تبلیغ جنجالی آیپد پرو: در هدف خود موفق نبودیم و متاسفیم

منبع: Digiato

تبلیغ ویدیویی اپل برای آیپد پرو جدید با تراشه M4 با موج گسترده‌ای از انتقادات کاربران شبکه‌های اجتماعی و هنرمندان مواجه شد. این انتقادات به‌قدری زیاد بودند که اپل اکنون به‌دلیل نمایش خرد‌شدن ابزارهای خلاقانه و هنری مانند پیانو در تبلیغ خود، مجبور به عذرخواهی شده است.

«تور میهرن»، معاون بخش بازاریابی اپل در بیانیه‌ای به Ad Age گفت: «خلاقیت بخش اصلی DNA ما در اپل است و برای ما بسیار اهمیت دارد که محصولاتی را طراحی کنیم که افراد خلاق سراسر جهان توانمند می‌سازد. هدف همیشگی ما این است که با روش‌های بی‌شماری از کاربران تجلیل کنیم و ایده‌های خود را از طریق آیپد زنده کنیم. ما با این ویدیو در هدف خود موفق نبوده‌ایم و از این بابت متاسفیم.»

روز سه‌شنبه، اپل آیپد پرو مجهز به M4 را معرفی کرد و از آن به‌عنوان «باریک‌ترین محصول خود» توصیف کرد. برای تبلیغ تمام امکانات خلاقانه آیپد، این شرکت ویدیو تبلیغاتی با عنوان «Crush!» را منتشر کرد. در این ویدیو مواردی مانند پیانو، دستگاه ضبط و دستگاه‌های هنری دیگری تحت فشار پرس هیدرولیک خرد می‌شوند و درنهایت، تنها محصول باقی مانده یک آیپد پرو است.

همین موضوع چندان مورد پسند هنرمندان و کاربران نبوده است. «هیو گرانت»، هنرپیشه آمریکایی از جمله این افراد بود که تبلیغ اپل را «تخریب‌کننده تجربیات انسانی» اعلام کرد. «پاول گراهام» سرمایه‌گذار و یکی از بنیان‌گذاران Y Combinator نیز از جمله دیگر منتقدان تبلیغ اپل بود که به «تیم کوک»، مدیرعامل غول فناوری گفته بود: «استیو هرگز چنین تبلیغی را نمایش نمی‌داد. تماشا آن برای او بسیار آزاردهنده خواهد بود.»

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.