تلفن همراه

گجت

May 11, 2024
12:39 شنبه، 22ام اردیبهشتماه 1403
کد خبر: 165996

قفل هوشمند جدید شیائومی رونمایی شد: باز کردن درِ خانه با رگ انگشت

منبع: Zoomit

شیائومی قفل درِ هوشمندی معرفی کرده است که به‌جای اثر انگشت، از رگ انگشت استفاده می‌کند.

قفل درِ هوشمند جدید شیائومی با نام Xiaomi Smart Door Lock 2 Finger Vein، ازطریق جایگزین کردن سیستم اثر انگشت با رگ انگشت، سطح جدیدی از ایمنی را ارائه می‌دهد. این فناوری، امنیت بیشتر از اثر انگشت دارد و نرخ خطایش ۱۰ برابر کمتر است.قفل در هوشمند شیائومی دارای ضریب خطای ۰٫۰۰۰۱ درصد است؛ در مقایسه، اثر انگشت ۰٫۰۰۱ درصد خطا دارد. شیائومی ادعا می‌کند این قفل در کمتر از یک ثانیه عمل می‌کند و در اثر استفاده، تشخیص آن بهتر می‌شود.


قفل شیائومی روش‌های دیگری مانند NFC، رمز عبور، بلوتوث و کلید فیزیکی را برای بازکردن در ارائه می‌دهد. تدابیر امنیتی این دستگاه شامل مکانیزم قفل بی‌صدا، سیستم هشدار و نظارت بر وضعیت قفل از‌ راه‌ دور از طریق اپلیکیشن شیائومی است.

قفل جدید کاملاً با اکوسیستم خانه‌ی هوشمند شیائومی از طریق HyperOS سازگاری دارد و گفته‌ شده است که باتری آن با یک بار شارژ، یک سال کامل دوام می‌آورد.

قفل در هوشمند شیائومی برای پیش‌خرید در چین با قیمت ۱٬۲۰۰ یوان (۱۸۰ دلار) موجود است. مشخص نیست که آیا قفل جدید در بازار جهانی عرضه می‌شود یا نه.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.