هوش مصنوعی

May 11, 2024
21:46 شنبه، 22ام اردیبهشتماه 1403
کد خبر: 166025

رد احتمال معرفی موتور جستجوی ChatGPT

منبع: Digiato

روز گذشته، رویترز در گزارشی گفته بود که OpenAI احتمالاً دوشنبه این هفته و یک روز قبل از برگزاری کنفرانس I/O گوگل، از موتور جستجوی ChatGPT رونمایی می‌‌کند. حالا با اعلام رسمی زمان برگزاری این رویداد، «سم آلتمن»، مدیرعامل OpenAI ادعای معرفی موتور جستجو را رد کرده است و می‌گوید که روز دوشنبه به‌روزرسانی‌های جدیدی برای ChatGPT و GPT-4 معرفی خواهند شد که «جادویی» هستند.

مدیرعامل OpenAI با ارسال یک پست جدید در ایکس نوشت: «نه GPT-5 و نه یک موتور جستجو، اما ما سخت روی چیزهای جدیدی کار کرده‌ایم که فکر می‌کنیم مردم آن‌ها را دوست خواهند داشت! برای من مثل جادو است.»

همچنین حساب رسمی OpenAI در ایکس از برگزاری این رویداد در ساعت 20:30 روز دوشنبه به وقت ایران خبر داده است که در آن، به‌روزرسانی‌های ChatGPT و GPT-4 نمایش داده خواهند شد.

روز گذشته، شایعات زیادی درباره احتمال معرفی قابلیت جستجوی ChatGPT در روز دوشنبه منتشر شد و حالا پست‌های ارسالی توسط آلتمن و OpenAI رسماً آن‌ها را رد کرده‌اند. البته این استارتاپ تحت حمایت مایکروسافت احتمالاً همچنان روی محصول مرتبط با جستجوی خود کار می‌کند که اما در زمان دیگری شاهد معرفی آن خواهیم بود.

طبق گزارش‌های منتشرشده، محصول مذکور احتمالاً توانایی جستجو در وب و ارائه منابع مربوطه در نتایج خود را خواهد داشت. همچنین گفته شده که قابلیت جستجوی ChatGPT ممکن است از Bing مایکروسافت پشتیبانی کند. علاوه‌براین، ظاهراً OpenAI به‌طور فعال درحال استخدام مهندسان گوگل برای توسعه محصول خود بوده است.

در مورد GPT-5، جانشین مدل زبانی بزرگ GPT-4، قبلاً گزارش شده بود که انتظار می‌رود این مدل امسال عرضه شود و احتمالاً در تابستان شاهد آن خواهیم بود. نکته قابل توجه دیگر اینکه سه‌شنبه همین هفته، گوگل کنفرانس سالانه I/O خود را برگزار خواهد کرد که انتظار می‌رود در آن از چندین محصول مرتبط با هوش مصنوعی رونمایی کند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.