رمز ارز

May 11, 2024
22:17 شنبه، 22ام اردیبهشتماه 1403
کد خبر: 166066

جک دورسی: بیت‌کوین یک میلیون دلاری می‌شود

منبع: Zoomit

جک دورسی، بنیان‌گذار توییتر (ایکس فعلی)، می‌گوید ارزش هر واحد بیت‌کوین تا سال ۲۰۳۰ به یک میلیون‌ دلار خواهد رسید.

جک دورسی، هم‌بنیان‌گذار توییتر (که اکنون با نام ایکس شناخته می‌شود)، از مدت‌ها قبل به‌عنوان یکی از طرفداران سرسخت بیت‌‌ کوین شناخته می‌شود. او با پوشیدن تی‌شرت‌های ساتوشی، حمایت مالی از توسعه‌دهندگان بیت‌‌ کوین و تمجید از پادشاه رمزارزها، علاقه‌ی خود را به این حوزه نشان داده است.

دورسی در مصاحبه‌ای با پایرت وایرز، با قاطعیت بیشتری روی خوش‌بینی خود نسبت‌ به بیت‌کوین تأکید و پیش‌بینی کرد ارزش این رمزارز در سال ۲۰۳۰ به یک میلیون دلار خواهد رسید.

دورسی در پاسخ به این سؤال که قیمت بیت‌ کوین در سال ۲۰۳۰ چقدر خواهد بود، گفت: «نمی‌دانم، حداقل یک میلیون دلار. مطمئن هستم به این عدد می‌رسد و فراتر هم می‌رود.»

او در بخش دیگری از توضیحاتش گفت: «هر کسی که روی بیت کوین کار می‌کند، دستمزدش را با بیت کوین دریافت می‌کند، خریدش را با این رمزارز انجام می‌دهد یا برای بهبود بیت کوین تلاش می‌کند، به بهبود کل اکوسیستم کمک می‌کند و این موارد در نهایت به افزایش قیمت منجر می‌شوند.»

دورسی قطعاً تلاش‌هایی برای بهبود اکوسیستم بیت‌ کوین انجام داده است. شرکت پرداخت‌ الکترونیک او یعنی بلاک (Block)، با سرمایه‌گذاری روی بیت‌کوین و توسعه‌ی محصولاتی مثل کیف‌پول‌ بیت‌ کوین و تراشه‌های مخصوص ماینرهای ASIC، سعی دارد به پیشرفت این رمزارز کمک کند.

سرویس پرداخت Square دورسی ماه گذشته اعلام کرد به فروشگاه‌ها امکان می‌دهد تا بخشی از فروش روزانه‌ی خود را به بیت‌ کوین تبدیل کنند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.