تلفن همراه

گوشی

May 11, 2024
22:20 شنبه، 22ام اردیبهشتماه 1403
کد خبر: 166067

مشکل Not Registered on network در گوشی سامسونگ را با این روش رفع کنید

منبع: Zoomit

با چندین روش ساده می‌توانید سیگنال ازدست‌رفته‌ی آنتن گوشی سامسونگ خود را بازیابی کنید.

برخلاف گوشی‌های تلفن همراه، سیم‌کارت‌هایی که آن‌ها را به شبکه‌های مختلف وصل می‌کنند در ده سال اخیر به‌سختی تکامل یافته‌اند که همین امر می‌تواند هنگام برقراری تماس با اینکه همه‌چیز خوب به‌نظر می‌رسد، باعث بروز خطاهای مختلفی شود.

اگر از گوشی یا تبلت سامسونگ استفاده می‌کنید، شاید گاهی هنگام برقراری تماس با پیغام خطای «Not Registered on Network» یا «در شبکه ثبت نشده است» مواجه شوید. دلایل متعددی برای رخ دادن چنین خطایی وجود دارد اما عیب‌یابی و رفع آن‌ها چندان ساخت نیست.

چنین مشکلی اگر از سمت شبکه اصلی نباشد، بیشتر به‌دلیل نبود سیگنال کافی برای اتصال سیم‌کارت به شبکه‌های تلفن همراه است. معمولاً هنگامی که گوشی خود را در جایی از خانه که آنتن کافی ندارد قرار می‌دهید، بعد از برداشتن گوشی و تلاش برای برقراری تماس با ارور Not Registered on Network مواجه می‌شوید. تنها کاری که نیاز باید انجام دهید، تنظیم مجدد برخی تنظیمات خواهد بود. در ادامه با ما همراه باشید.

شاید باورتان نشود اما خاموش و روشن کردن گوشی باعث تنظیم مجدد و ریست برخی داده‌های سیم‌کارت می‌شود؛ راه‌حلی بسیار ساده که در زمان بسیار کمی می‌تواند مشکلتان را حل کند. علاوه‌بر مشکل مربوط به سیم‌کارت، ری‌استارت کردن گوشی یا تبلت به‌دلیل ریست کردن برخی کد‌های موجود در سیستم‌عامل، مشکلات کاربران زیادی را در زمینه‌های مختلف حل کرده است.
با توجه به اینکه برخی از اپراتورهای داخلی کیفیت تماس‌ها را در بستر اتصال 4G افزایش داده‌اند، هنگامی که اینترنت گوشی سامسونگ خاموش باشد یا به شبکه Wi-Fi وصل باشد، ممکن است هنگام برقراری تماس با خطای ثبت نشدن در شبکه مواجه شوید؛ بنابراین یک‌بار به شبکه اینترنت موبایل خود وصل شوید و اگر باز هم اتفاقی نیفتاد، حالت هواپیما را روشن و سپس خاموش کنید.
بین شبکه‌های مختلف از 2G تا 5G جابه‌جا شوید. مانند تصویر زیر در تنظیمات به قسمت Connections و سپس Mobile Networks بروید و حالت شبکه را بین گزینه‌های مختلف تغییر دهید. معمولاً در جاهایی که سیگنال کافی وجود ندارد، حالت 2G بهترین گزینه برای برقراری تماس است.

اگر هنوز مشکلتان پابرجا است، سعی کنید اپراتور شبکه را به‌صورت دستی انتخاب کنید. در همان صفحه‌ی Mobile Networks روی Network Operators ضربه بزنید. در این صفحه گزینه‌ی Select automatically را غیرفعال و سپس از میان گزینه‌های موجود، ارائه‌دهنده‌ی شبکه‌ی مربوط به سیم‌کارت خود را انتخاب کنید.

گزینه‌های فوق مشکلات مربوط به ارور Not Registered on Network را تا حد زیادی برطرف می‌کنند اما اگر هنوز مشکلتان حل نشده است سعی کنید گوشی خود را به آخرین نسخه از رابط کاربری One UI آپدیت کنید.

به‌عنوان راه‌حل‌های دیگر می‌توانید سیم‌کارت را از اسلات خارج کنید و دوباره درون گوشی قرار دهید و اگر باز هم نتیجه‌بخش نبود، با سیم‌کارتی از اپراتور دیگر امتحان کنید. اگر همچنان ارور Not Registered on Network پابرجا است، برای حل این مشکل سعی کنید با تلفن دیگری که آنتن دارد با پشتیبانی اپراتور خود تماس بگیرید یا در نهایت گوشی خود را برای بررسی بیشتر در اختیار یکی از مراکز معتبر تعمیرات گوشی قرار دهید.

در برخی موارد بر اثر ضربه یا افتادن گوشی درون مایعات، آی سی مربوط به اتصال شبکه‌ی تلفن همراه آسیب می‌بیند و راهی جز تعویض آن وجود ندارد. البته ابتدا مطمئن شوید که تمام روش‌های گفته‌شده در مقاله را مرحله‌به‌مرحله امتحان کرده‌‌اید. اگر شما نیز در شرایطی مشابه از راه‌حل خاصی که برای حل مشکل سیم‌کارت روی شبکه ثبت نشده است، استفاده کردید، آن را در بخش نظرات با ما و سایر کاربران زومیت به اشتراک بگذارید.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.