تلفن همراه

خبر اول

فناوری

May 14, 2024
10:00 سه شنبه، 25ام اردیبهشتماه 1403
کد خبر: 166133

واردات غیرقانونی تجهیزات چینی به هند ادامه دارد 

ICTna.ir – انجمن صدای صنایع مخابراتی هند، خواستار اجرای قوی تر سیاست های موجود برای جلوگیری از واردات غیرقانونی و استفاده از تجهیزات شبکه چینی در هند شده است.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، سازندگان تجهیزات مخابراتی داخلی هندی به دنبال اقدامات سختگیرانه از سوی دولت این کشور برای جلوگیری از واردات بی رویه و استفاده از تجهیزات شبکه چینی هستند.

انجمن صدای صنایع مخابراتی هند (VoICE)، یک انجمن صنعتی که نماینده سازندگان تجهیزات مخابراتی هند از جمله Tejas ، STL، HFCL و Tata Consultancy Services (TCS) را عهده است، نگرانی هایی را مبنی بر واردات تجهیزات مخابراتی از چین مطرح کرده است که به طور بالقوه خطرات امنیتی قابل توجهی را ایجاد می کند.

این سازمان در گزارش خود با عنوان “مطالعه موردی واردات مخابرات از چین” چندین روش را که برای دور زدن قوانین و مقررات هند برای واردات تجهیزات چینی استفاده می شود، برجسته ساخته است.

روش‌های مختلفی برای واردات تجهیزات مخابراتی از چین توسط شرکت‌ها اتخاذ شده است. به‌عنوان مثال، تغییر برچسب از ساخت چین به ساخت هند، درخواست کاهش یک‌باره دستور منبع معتمد دولت و تغییر آن از جمله این راهکارها بیان شده است.

راکش بهاتناگار، مدیر کل VoICE، در این خصوص گفت: همه اینها امنیت شبکه های ما را به خطر می اندازد و با اصول Atma Nirbhar Bharat [هند متکی به خود] مطابقت ندارد.

 

منابع مورد اعتماد

این انجمن همچنین مدعی است که شرکت ها در حال یافتن راه هایی برای دور زدن سیاست مرزهای زمینی هستند. طبق این سیاست، شرکت‌هایی از کشورهایی که دارای مرز زمینی با هند هستند، تنها در صورتی می‌توانند در این کشور مناقصه بدهند که در وزارت ارتقای صنعت و تجارت داخلی (DPIIT) ثبت شده باشند. آنها همچنین ملزم به دریافت مجوز از وزارتخانه های امور خارجه و امور داخلی هند هستند.

بر اساس گزارش VoICE، چهل درصد از تقاضای هند برای تجهیزات شبکه توسط محصولات ساخت چین تامین می شود. این علی‌رغم سیاست مرزی زمینی و دستوری است که شرکت‌های مخابراتی می‌توانند تنها از تجهیزات شرکت‌هایی استفاده کنند که به عنوان “منابع مورد اعتماد” توسط دولت تأیید شده‌اند.

در چند سال گذشته، دولت تلاش کرده است تا تجارت در هند را برای فروشندگان چینی مانند هواوی و ZTE سخت کند. همچنین شرکت‌های مخابراتی هند را تشویق کرده است که از تجهیزات تولید شده در هند برای ارتقای تولید داخلی و تضمین امنیت شبکه‌های ارتباطی استفاده کنند.

VoICE همچنین خواستار بررسی پورتال دولتی E-Marketplace (GeM) شده است که در آن ادعا می کند محصولات چینی با نام های هندی فروخته می شوند.

این انجمن میگوید استفاده گسترده از تجهیزات شبکه چینی به عنوان یک مانع بالقوه برای رقبای هندی در تلاش برای افزایش فروش داخلی دیده می شود. دولت هند برای جلوگیری از استفاده از تجهیزات چینی در شبکه های ارتباطی این کشور باید از پایبندی به قوانین موجود اطمینان حاصل کند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.