رسانه‌های اجتماعی

May 12, 2024
16:39 یکشنبه، 23ام اردیبهشتماه 1403
کد خبر: 166159

مدل‌های زبان بزرگ چگونه فرآیند کاریابی را در لینکدین ارتقا دادند؟

منبع: همکاران سیستم

شبکه اجتماعی تخصصی لینکدین با بیش از یک میلیارد کاربر فعال در سراسر جهان به طور مداوم در برابر محدودیت‌های فنی موجود گام برمی‌دارد تا با آنها مقابله کند. باید توجه داشت در شرایط کنونی تعداد کمی از شرکت‌ها در مقیاس لینکدین مشغول به فعالیت هستند یا به حجم مشابهی از داده‌ها دسترسی دارند.

برای پلتفرم‌ رسانه‌های اجتماعی متمرکز برمشاغل، ارتباط نامزدهای واجد شرایط با کارفرمایان بالقوه برای کمک به پرکردن فرصت‌های شغلی مهم‌ترین ماموریت خواهد بود. همچنین اطمینان از اینکه فیدهای منتشر شده در پلتفرم مربوط به اعضایی است که آنها را مصرف می‌کنند فرآیند دشواری خواهد بود. در مقیاس لینکدین این فرآیندها همواره با پیچیدگی‌های بیشتر همراه است.

شرکت لینکدین در تابستان 2023 همراه با موج نخست علاقمندی به هوش مصنوعی مولد به این فکر افتاد که تطبیق نامزدهای کاری با کارفرمایان و مفیدتر کردن فیدها با کمک مدل‌های زبانی بزرگ (LLM) تا چه اندازه موثر خواهد بود.

این غول رسانه‌های اجتماعی هم اکنون نتایج تجربه خود را در استفاده از سرویس Azure OpenAI Service مایکروسافت گزارش کرده است تا در نهایت مدیران عامل در سازمان‌های مختلف بتوانند از نکاتی که لیندکین در طور مسیر آموخته است را در اختیار بگیرند.

همان طور که بیشتر مدیران عامل تجربه کرده‌اند، پذیرش فناوری‌های نوظهور تا اندازه‌ای آزمایش‌های اولیه و ناکامی‌ها را هم به همراه دارد. «خوان بوتارو» مدیر ارشد مرکز نرم افزار و گروه فناوری لینکدین در این خصوص گفت: «برای لینکدین در این زمینه تفاوتی وجود نداشت. زیرا مسیر این شرکت به سوی بینش مدل‌های زبان بزرگ، کاملا هموار است».

شرکت لینکدین هم اکنون تلاش می‌کند با افزایش سرمایه گذاری‌های خود روی مدل‌های زبان بزرگ و در اختیار گرفتن هوش مصنوعی در پلتفرم عمومی خود، خدمات خود را برای جویندگان کار ارتقا دهد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.