مدلهای زبان بزرگ چگونه فرآیند کاریابی را در لینکدین ارتقا دادند؟
شبکه اجتماعی تخصصی لینکدین با بیش از یک میلیارد کاربر فعال در سراسر جهان به طور مداوم در برابر محدودیتهای فنی موجود گام برمیدارد تا با آنها مقابله کند. باید توجه داشت در شرایط کنونی تعداد کمی از شرکتها در مقیاس لینکدین مشغول به فعالیت هستند یا به حجم مشابهی از دادهها دسترسی دارند.
برای پلتفرم رسانههای اجتماعی متمرکز برمشاغل، ارتباط نامزدهای واجد شرایط با کارفرمایان بالقوه برای کمک به پرکردن فرصتهای شغلی مهمترین ماموریت خواهد بود. همچنین اطمینان از اینکه فیدهای منتشر شده در پلتفرم مربوط به اعضایی است که آنها را مصرف میکنند فرآیند دشواری خواهد بود. در مقیاس لینکدین این فرآیندها همواره با پیچیدگیهای بیشتر همراه است.
شرکت لینکدین در تابستان 2023 همراه با موج نخست علاقمندی به هوش مصنوعی مولد به این فکر افتاد که تطبیق نامزدهای کاری با کارفرمایان و مفیدتر کردن فیدها با کمک مدلهای زبانی بزرگ (LLM) تا چه اندازه موثر خواهد بود.
این غول رسانههای اجتماعی هم اکنون نتایج تجربه خود را در استفاده از سرویس Azure OpenAI Service مایکروسافت گزارش کرده است تا در نهایت مدیران عامل در سازمانهای مختلف بتوانند از نکاتی که لیندکین در طور مسیر آموخته است را در اختیار بگیرند.
همان طور که بیشتر مدیران عامل تجربه کردهاند، پذیرش فناوریهای نوظهور تا اندازهای آزمایشهای اولیه و ناکامیها را هم به همراه دارد. «خوان بوتارو» مدیر ارشد مرکز نرم افزار و گروه فناوری لینکدین در این خصوص گفت: «برای لینکدین در این زمینه تفاوتی وجود نداشت. زیرا مسیر این شرکت به سوی بینش مدلهای زبان بزرگ، کاملا هموار است».
شرکت لینکدین هم اکنون تلاش میکند با افزایش سرمایه گذاریهای خود روی مدلهای زبان بزرگ و در اختیار گرفتن هوش مصنوعی در پلتفرم عمومی خود، خدمات خود را برای جویندگان کار ارتقا دهد.