رسانه‌های اجتماعی

May 12, 2024
17:33 یکشنبه، 23ام اردیبهشتماه 1403
کد خبر: 166180

اسنپ‌چت به پلتفرم امن‌تری برای کودکان تبدیل می‌شود

منبع: Zoomit

به‌گفته‌ی مدیرعامل اسنپ‌چت، این شبکه‌ی اجتماعی امنیت را برای کاربران و به‌خصوص کودکان افزایش خواهد داد.

طبق اعلام ایوان اشپیگل، هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت آمریکایی اسنپ (مالک اسنپ‌چت)، پلتفرم اجتماعی اسنپ‌چت قرار است امن‌تر شود، خصوصاً برای کودکان.

اسنپ‌چت و سایر شبکه‌های اجتماعی ازجمله فیسبوک، ایکس (توییتر سابق)، دیسکورد و تیک‌تاک به‌دلیل تأثیر سرویس‌هایشان روی کودکان همواره زیر ذره‌بین قانون‌گذاران و والدین بوده‌اند. این پرسش همواره مطرح بوده که مسئولیت اصلی بر دوش چه کسی است؛ شبکه‌های اجتماعی، والدین یا سازندگان دستگاه‌ها مثل اپل و گوگل؟ اشپیگل می‌گوید: «بیشتر به این مورد فکر می‌کنیم که چه کاری از ما برمی‌آید؟ واقعاً می‌خواهیم مسئولیت تجربه‌ای را که به جامعه‌ی خود ارائه می‌دهیم، برعهده بگیریم.»

به‌گفته‌ی اشپیگل، تمرکز اسنپ‌چت بر ارتباط کاربران با افرادی است که در دنیای واقعی آن‌ها را می‌شناسند. او همچنین اشاره می‌کند اسنپ‌چت برخلاف بسیاری از شبکه‌های اجتماعی، گزینه‌ای برای نمایش تعداد لایک به‌صورت عمومی ندارد و حریم خصوصی کاربران را به‌طور پیش‌فرض در اولویت قرار می‌دهد. از نظر مدیرعامل اسنپ، والدین وظیفه دارند درمورد اهمیت برقراری ارتباط با دوستان واقعی با فرزندان خود صحبت کنند.

اشپیگل می‌گوید: «ما همواره بر برقراری ارتباط بین خانواده و دوستان تمرکز داشته‌ایم و می‌خواهیم این ارتباط را سریع، سرگرم‌کننده و بصری کنیم.»

مدیرعامل اسنپ اوایل سال جاری در کنار مدیران متا، ایکس، دیسکورد و تیک‌تاک برای مقابله با آزار جنسی کودکان و مشکلات سلامت روان در فضای آنلاین در کنگره‌ی آمریکا شهادت داد. اسنپ‌چت تنها شبکه‌ی اجتماعی‌ بود که از قانون «ایمنی کودکان آنلاین» حمایت کرد.

به‌نوشته‌ی بلومبرگ، شبکه‌های اجتماعی درخصوص نحوه‌ی مدیریت داده‌های کاربران با انتقاداتی مواجه شده‌اند. قانون‌گذاران آمریکایی اخیراً لایحه‌ای برای ممنوعیت استفاده از تیک‌تاک به‌تصویب رسانده‌اند. اسپیگل دولت را تشویق کرد چارچوبی جامع‌تر برای رسیدگی به مسائل امنیت ملی ایجاد کند، زیرا بسیاری از شرکت‌های آمریکایی با چین روابط تجاری دارند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.