باندپهن

فیبرنوری

May 13, 2024
13:12 دوشنبه، 24ام اردیبهشتماه 1403
کد خبر: 166254

وزیر ارتباطات: پروژه FTTx باید ده سال پیش در کشور شروع می شد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه شورای اداری شهرستان خلجستان گفت: پروژه ارتباطات ثابت مبتنی بر فیبرنوری باید ۱۰ سال پیش در کشور شروع می شد و با یک تاخیر قابل توجه در این دولت سیزدهم آغاز شده است.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارع پور، وزیر اتباطات و فناوری اطلاعات؛ در پایان برنامه سفر خود به استان قم به نمایندگی از هیات دولت به بخش خلجستان سفر کرد.

وزیر ارتباطات در جلسه شورای اداری بخشداری خلجستان، با بیان اینکه بنای دولت سیزدهم از ابتدا این بوده که با کار شبانه روزی تلاش کند عقب ماندگی ها را جبران کند، گفت: در دوره گذشته کارهای اساسی زمین مانده بود که از جمله آن، توسعه شبکه ارتباطات ثابت مبتنی بر فیبر نوری بوده است.

وی با تاکید بر اینکه دنیا از حدود پانزده سال پیش به سمت ارتباطات ثابت مبتنی بر فیبرنوری حرکت کرده است افزود: فناوری سیم مسی دیگر منسوخ شده است و این فناوری دیگر پاسخگوی نیازهای ارتباطی نیست و کشورهای مختلف از پانزده سال پیش به این سمت حرکت کرده بودند.

وی افزود: این کار باید ده سال پیش شروع می شد و با یک تاخیر قابل توجه الان در این دولت آغاز شده است؛ زارع پور ادامه داد: ما افتخار می کنیم امروز مردم بخش خلجستان با فاصله 80 کیلومتری از مرکز استان به همان فناوری دست پیدا کرده اند که در مرکز استان وجود دارد و سرویس هایی با سرعت تا هزار مگابیت در اختیارشان قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در سایر حوزه ها نیز اتفاقات خوب و قابل توجه ای رخ داده است، افزود: از جمله در صنعت فضایی که در دو سال و نیم گذشته از دولت سیزدهم معادل سه دولت گذشته شاهد رویداد فضایی بوده ایم و با 12 پرتاب رکورد پرتاب های کشور شکسته شده است.

وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه مسیر پیشرفت کشور ادامه پیدا خواهد کرد، توضیح داد: البته به این معنا نیست که کشور مشکل و مسئله ندارد. کشور ما کشور پهناوری است و ممکن است مشکلاتی وجود داشته باشد اما با همدلی و همراهی می توانیم این مشکلات را نیز حل کنیم و ایران اسلامی را بر قله های پیشرفت ببینیم.

زارع پور با اشاره به درخواست های مطرح شده در این جلسه گفت: موارد مطرح شده در این جلسه از جمله تامین آب مورد نیاز منطقه را حتما در جلسات هیات دولت پیگیری خواهیم کرد.

وزیر ارتباطات پیش از شرکت در جلسه شورای اداری بخشداری خلجستان به نمایندگی از دولت از پروژه جاده نیمه کاره باغیک به دستجرد، مجتمع در حال احداث تولید گیاهان دارویی و پروژه نهضت ملی مسکن دستجرد بازدید کرد.
در ادامه زارع پور با حضور در هنرستان خلجستان و یک کافی نت به طور رسمی اینترنت مبتنی بر فیبرنوری منازل و کسب و کارها را با انجام تست سرعت افتتاح کرد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.