امنیت

دولت الکترونیک

فناوری اطلاعات

May 15, 2024
14:04 چهارشنبه، 26ام اردیبهشتماه 1403
کد خبر: 166354

وزیر ارتباطات: نیم درصد بودجه دستگاه‌ها باید صرف امنیت زیرساخت‌ها شود

منبع: Peivast

وزیر ارتباطات از تصویب آیین‌نامه اجرایی بند الف تبصره ۱۱ قانون بودجه ۱۴۰۳ در هیات دولت خبر داد که بر اساس آن تمام دستگاه‌های اجرایی باید نیم درصد بودجه خود را صرف امنیت زیرساخت‌ها کنند.

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه هیات دولت از تصویب آیین‌نامه اجرایی بند الف تبصره ۱۱ قانون بودجه ۱۴۰۳ در هیات دولت خبر داد. طبق این بند تمام دستگاه‌های اجرایی که از بودجه عمومی استفاده می‌کنند موظف هستند حداقل نیم درصد از اعتبارات خود را به ارتقای سطح امنیت شبکه، زیرساخت‌ها و سامانه‌های خود اختصاص دهند.

وزیر ارتباطات در ادامه از ایجاد سامانه‌ای برای اطلاع از وضعیت کیفیت اینترنت اپراتورها خبر داد و گفت این سامانه هر دو هفته یکبار برای اطلاع‌رسانی وضعیت اینترنت به مردم به‌روزرسانی می‌شود تا اپراتورها تعهدات خود در قبال افزایش کیفیت اینترنت و پوشش نسل ۴ و ۵ را اجرا کنند.
به گفته زارع‌پور روز گذشته ۱۲۰۰ سایت جدید نسل پنجم افتتاح شد تا تعداد سایت‌های 5G کشور به ۱۸۰۰ عدد برسد. طبق تعهد اپراتورها به وزارت ارتباطات تا پایان امسال باید پوشش نسل پنجم به ۱۰ درصد برسد.

وزیر ارتباطات در ادامه از افزایش ۹۰ درصدی ظرفیت شبکه ارتباطی مادر کشور خبر داد و گفت: تمام پروژه‌هایی که دیروز افتتاح شد به صورت مستقیم در افزایش کیفیت ارتباطات کشور نقش دارند. ما در حال توسعه لایه‌های مختلف شبکه که یک لایه آن دسترسی در ارتباط با اپراتورها و لایه بعدی آن شبکه ارتباطی مادر کشور است، هستیم. از ابتدای دولت تا کنون تقریبا ۹۰ درصد به ظرفیت شبکه ارتباطی مادر کشور افزوده شده است.

زارع‌پور در این باره افزود: این موضوع باعث می‌شود هر چقدر در لایه‌های دسترسی که در اختیار اپراتورهای ثابت و همراه است افزایش تقاضا داشته باشیم، در لایه‌های بعد از آن امکان مدیریت این تقاضا وجود داشته باشد و افت کیفیت نداشته باشیم. همه پروژه‌های دیروز در راستای افزایش پوشش و کیفیت دسترسی به اینترنت به اینترنت بود که انشاالله به مرور مردم این تفاوت‌ها را احساس می‌کنند

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.