اپراتورها

تلفن همراه

May 15, 2024
15:12 چهارشنبه، 26ام اردیبهشتماه 1403
کد خبر: 166368

رییس هیات مدیره مخابرات: تولید داخلی جایگزینی مناسب برای تامین تجهیزات مخابراتی است

رئیس هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران، در آیین امضای قراردادهای خرید تجهیزات بومی اولویت‌دار شبکه ملی اطلاعات و توسعه صادرات درباره دستاوردهای بومی‌سازی تجهیزات مخابراتی و ارتباطی گفت: دانش فنی کافی برای اینکه در مسیر تولید داخل قرار گیریم وجود دارد لذا باید از شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه تولید و تحقیق درمجموعه کشورباید حمایت و پشتیبانی کنیم.

به گزارش اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران، دکتر ابراهیم محمودزاده، رئیس هیئت مدیره این شرکت در مراسم امضای قرارداد خرید تجهیزات شبکه از شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی که با حضور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری و عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، با اشاره به تأثیرات تولید داخل در کشور، یادآور شد: کاهش قیمت تمام‌شده، نخستین مزیت در این زمینه است و اگر بنا باشد قیمت تولید داخلی نسبت به نمونه خارجی مطلوب و قابل رقابت نباشد، مؤثر نیست و نمی‌تواند با اهداف تولید داخل، هماهنگ باشد.

وی رعایت حداکثری استانداردهای لازم در بخش تجهیزات مخابراتی را یکی از ضروریات امر توسعه و ارائه خدمات عنوان و اضافه کرد: شرکت مخابرات ایران به منظور حمایت از تولیدکنندگان داخلی، ضمن استفاده از تولیدات آنان، تمامی تولیدکنندگان داخلی دانش‌محور را همواره به استفاده از فناوری‌های روز دنیا و افزایش کیفیت تولیدات خود، تشویق و از آن‌ها حمایت می‌کند.

دکتر محمودزاده تصریح کرد: مخابرات، نقشی اساسی در حوزه رونق و رشد تولید دارد و اگر توسعه زیرساخت‌ها و در راستای آن خدمات را داشته باشیم، مطمئناً بسیاری از فعالیت‌های تولیدی و خدماتی ما می‌تواند سریع‌تر، آسان‌تر و بهتر انجام شود.

وی با اشاره به برنامه‌های مخابرات با هدف حمایت و پشتیبانی از تولیدات داخل کشور و شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی، ابراز امیدواری کرد که با همکاری و تعامل با این شرکت‌ها و سرمایه‌گذاری‌های مناسب، از تولیدات داخلی با برندهای ایرانی حمایت و در این راستا گام‌های مثمر ثمری برداشته شود‌.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.