هوش مصنوعی

May 15, 2024
17:59 چهارشنبه، 26ام اردیبهشتماه 1403
کد خبر: 166376

آنتروپیک چت‌بات هوش مصنوعی Claude را در اروپا منتشر کرد

منبع: Digiato

پس از آنکه OpenAI اخیراً مدل GPT-4o را معرفی کرد، بزرگ‌ترین رقیب این شرکت در آمریکا یعنی آنتروپیک هم چت‌بات هوش مصنوعی Claude را در اروپا منتشر کرد. این چت‌بات اکنون با پشتیبانی از زبان‌های متعددی مانند فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی و اسپانیایی به‌صورت تحت وب و اپلیکیشن iOS در دسترس کاربران اروپایی قرار گرفته است.

براساس گزارش تک‌کرانچ، آنتروپیک اعلام کرد که کاربران در اروپا اکنون می‌توانند از دستیار هوش مصنوعی Claude استفاده کنند. نسخه اشتراکی این هوش مصنوعی با نام Claude Pro نیز برای کاربرانی که می‌خواهند از مدل‌های پیشرفته این شرکت مانند Claude 3 Opus استفاده کنند، در دسترس قرار گرفته و هزینه آن نیز 28 یورو (حدود 30 دلار) در ماه است.

پیش‌از عرضه این چت‌بات در اروپا، آنتروپیک API آن را در اختیار توسعه‌دهندگان اروپایی قرار داده بود. به‌نظر می‌رسد که این شرکت در موازات گسترش تعداد کاربران خود، می‌خواهد ارزش خود را نیز افزایش دهد. آنتروپیک از سال گذشته میلادی، به یکی از پرهیاهوترین و پرطرفدارترین شرکت‌های هوش مصنوعی مولد در بازار تبدیل شد و سرمایه‌گذاران نیز ارزش این شرکت را 18.4 میلیارد دلار ارزیابی کرده‌اند.

آمازون نیز اخیراً از سرمایه‌گذاری 2.75 میلیارد دلاری در این استارتاپ خبر داد که کل سرمایه‌‌گذاری‌اش در این شرکت را به 4 میلیارد دلار می‌رساند. البته سرمایه‌گذاری آمازون در آنتروپیک نگرانی‌هایی را از سوی برخی رگولاتورها به همراه داشته است. چند هفته قبل رگولاتوری بریتانیا اعلام کرد که این سرمایه‌گذاری هنگفت را بررسی می‌کند تا ببیند آیا آمازون استقلال آنتروپیک را مختل خواهد کرد یا خیر.

البته آنتروپیک تنها استارتاپی نیست که توجه سرمایه‌گذاران را برای حمایت از فناوری هوش مصنوعی جلب کرده است. مایکروسافت نیز به‌تازگی در استارتاپ Mistral سرمایه‌گذاری کرد؛ ارزش این استارتاپ فرانسوی اکنون 6 میلیارد دلار برآورد می‌شود.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.