هوش مصنوعی

May 15, 2024
18:01 چهارشنبه، 26ام اردیبهشتماه 1403
کد خبر: 166377

اشتباه هوش مصنوعی جمنای در مراسم گوگل

منبع: Zoomit

هوش مصنوعی جمنای گوگل در مراسم I/O مرتکب یک خطای عجیب شد و پاسخ نادرست ارائه کرد.

جمنای در مراسم I/O 2024 گوگل مرتکب یکی از بالقوه‌ترین خطاهای هوش مصنوعی شد؛ یعنی ارائه‌ی یک پاسخ اشتباه با اعتمادبه‌نفس کامل.

گوگل در مراسم I/O 2024 قابلیت جست‌وجوی ویدیویی به‌کمک هوش مصنوعی جمنای را معرفی کرد. این قابلیت از طریق ابزار Google Lens به کاربران برای حل مشکلات روزمره‌ی خود کمک می‌کند. مثلا می‌توانید هنگام ضبط ویدیو از اهرم خراب دوربین عکاسی، از جمنای بپرسید چرا اهرم تا انتها حرکت نمی‌کند.

جمنای گاهی‌اوقات پاسخ‌های درست یا مرتبط با مشکل مطرح‌شده را ارائه نمی‌دهد. مثلا در یکی از پاسخ‌هایش می‌گوید: «درِ پشتی را باز کنید و به‌ آرامی فیلم را بردارید.» باز کردن درِ دوربین‌ عکاسی در محیط‌های پرنور، فیلم را در معرض نور قرار می‌دهد و تمام عکس‌ها را خراب می‌کند.

اولین بار نیست که هوش مصنوعی گوگل در ارائه‌ی پاسخ درست ناکام می‌ماند. سال گذشته چت‌بات بارد به اشتباه و با اطمینان گفت تلسکوپ فضایی جیمز وب برای اولین‌بار توانسته است از سیاره‌ای خارج از منظومه‌ی شمسی عکس بگیرد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.