5G, 6G, vRAN, OpenRAN

اپراتورها

تلفن همراه

خبر اول

رگولاتوری

فرکانس

May 20, 2024
10:00 دوشنبه، 31ام اردیبهشتماه 1403
کد خبر: 166409

درام فرکانسی در آلمان؛ رگولاتور در آخرین رایزنی فرکانسی خود از 1&1 مراقبت می‌کند

 

ICTna.ir – رگولاتور آلمان، مشاوره ای را در مورد گسترش پیشنهادی جدید خود برای حقوق طیف فرکانسی در باندهای 800، 1800 و 2600 مگاهرتز آغاز کرده است و اقداماتی را برای اطمینان از دسترسی اپراتور تازه وارد 1&1 که از MVNO به MNO تبدیل شده، مشخص می کند.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، رگولاتور شبکه مخابراتی آلمان Bundesnetzagentur (BNetzA) رایزنی درباره پیشنهاد جدید خود برای گسترش تخصیص طیف در باندهای 800، 1800 و 2600 مگاهرتز آغاز کرده است. بر اساس سند پیشنهادی، اپراتورهای مستقر باید به اپراتور تازه وارد 1&1 اجازه دسترسی به این باندها را بدهند زیرا در حال حاضر هیچ حق استفاده ای ندارد. سند مورد مشاوره تا 8 جولای برای اظهار نظر باز است.

رایزنی جدید، که پس از رایزنی دیگری که در سال 2023 به پایان رسید، بیان می کند که تخصیص طیف فعلی باید به مدت پنج سال دیگر پس از انقضای اولیه آنها که برای پایان سال 2025 تعیین شده بود، تمدید شود. BNetzA می گوید هدف این است که این رویه منقضی شود. حقوق استفاده نزدیکتر به باندهای دیگر، که قرار است در سال 2033 منقضی شود، امکان اعطای طیف بیشتری را در یک مرحله در مرحله بعد فراهم می کند. هنگام تخصیص همه اینها در آینده، تنظیم کننده می تواند اهداف جدیدی مانند پوشش داخلی را تعیین کند و ممکن است آنچه را که BNetzA ابزارهای نوآورانه می نامد، از جمله حراج منفی، در بر بگیرد.

آنچه در سند مشاوره جدید به نظر می رسد، مقررات مربوط به 1و1 است. کوچکترین و جدیدترین اپراتور چهارم تلفن همراه آلمان هنوز راه اندازی شبکه خود را تکمیل نکرده است و در زمان بخشی از روند تخصیص این باندها نبوده است.

پیش نویس سند تصریح می کند که سه اپراتور فعلی (دویچه تلکام، O2 Telefónica و وودافون آلمان) موظف به مذاکره با شرکت تازه وارد 1&1 در مورد یک قرارداد رومینگ ملی خواهند بود. اگر 1&1 تا 1 ژانویه 2026 چنین توافقی نداشته باشد، BNetzA ممکن است مداخله کند و دستورات جدیدی بدهد.

این سند همچنین مشخص می کند که اپراتورهای فعلی باید استفاده مشترک 1&1 از فرکانس های خود را مطابق با 2×5 مگاهرتز (جفت شده) در باند 800MHz ارائه دهند. علاوه بر این، O2 Telefónica باید اجاره فعلی 2×10 مگاهرتز (جفت شده) را به 1&1 در باند 2600 مگاهرتز، که در حال حاضر در سال 2025 منقضی می شود، برای کل دوره تمدید پنج ساله ادامه دهد.

 

درام فرکانسی آلمان

تمدید پیشنهادی همچنین تعهدات پوشش جدیدی را برای سه اپراتور مربوطه تعیین می کند که عمدتاً بر بهبود شبکه های آنها در مناطق روستایی و در امتداد جاده ها متمرکز است. به عنوان مثال، آنها باید 50 مگابیت بر ثانیه در 99.5 درصد از خاک آلمان از سال 2030 و 100 مگابیت بر ثانیه برای 99 درصد از خانوارهای جوامع روستایی در هر یک از ایالت های فدرال آلمان از سال 2029 ارائه دهند.

در حالی که سه اپراتور بزرگ احتمالاً خوشحال خواهند شد که از یک مزایده جدید پرهزینه اجتناب کنند، برای 1&1 این به معنای پنج سال دیگر است تا بتواند مجوزهای طیف خود را تضمین کند.

یک گزارش Aetha که در ژانویه (قبل از آغاز فراخوان آخرین مشاوره) منتشر و توسط 1&1 سفارش داده شد، استدلال می‌کرد که این تمدید “به نفع MNOهای موجود خواهد بود.” با این وجود، در بیانیه‌ای در روز دوشنبه، 1&1 اعلام کرد که برای راه‌حل پیشنهادی در همکاری باز است.

در همین حال، تناقضاتی بین یک و یک و اپراتورهای مستقر وجود داشته است. در ماه آوریل، بلومبرگ گزارش داد که تیم هوتگز، مدیرعامل دوئیچه تلکام، شبکه 1&1 را “فقط یک نقطه سفید بزرگ” در طول مجمع عمومی سالانه شرکت نامید. او در سخنرانی خود مثل همیشه تندخو بود و در آن استدلال کرد که 1 و 1 مجموعه‌ای از طیف خود را تا حد زیادی دست نخورده باقی گذاشته است.

به نوبه خود، 1&1 پس از انعقاد قرارداد اشتراک دکل با برج های ونتیج تحت کنترل وودافون در سال 2021، وودافون را به دلیل ممانعت از عرضه شبکه خود سرزنش کرده است.

این اتفاق پس از آن رخ داد که 1&1 نتوانست به تعهد خود مبنی بر استقرار هزار BTS مبتنی بر 5G تا پایان سال 2022 عمل کند و در آن زمان تنها پنج آنتن فعال داشت. در حالی که این اپراتور ادعا می کرد که تا پایان سال 2023 حداقل 1062 آنتن نصب کرده است، تنها 243 سایت به ایستگاه های BTS اش مجهز شده بودند. با این وجود، 1&1 یک قرارداد رومینگ ملی اولیه با وودافون در ماه اوت امضا کرد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.