اینترنت و شبکه

باندپهن

خبر اول

فیبرنوری

May 25, 2024
10:00 شنبه، 5ام خردادماه 1403
کد خبر: 166537

فیبرنوری گوگل به لاس‌وگاس می‌رسد

ICTna.ir – سرویس فیبرنوری گوگل، (GFiber) در حال گسترش شبکه نوادای خود تا شهر لاس وگاس است.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این غول اینترنتی اولین حمله خود را به ایالت سیلور در فوریه انجام داد، زمانی که مقامات در شهرستان کلارک، که بخش عمده ای از مترو لاس وگاس را پوشش می دهد، یک قرارداد را تصویب کردند و راه را برای استقرار شبکه فیبرنوری اختصاصی گوگل را در آنجا هموار کردند.

گوگل به وضوح از این موضوع به اندازه کافی برانگیخته شده است، زیرا اکنون در حال مذاکره با یک معامله مشابه با خود شهر لاس وگاس است.

اشلی چرچ، مدیر کل منطقه غرب GFiber در این خصوص گفت: شورای شهر لاس وگاس در حال حاضر در حال بررسی توافقی است که به ما امکان می‌دهد اینترنت سریع و قابل اعتماد را برای ساکنان لاس وگاس بیاوریم. قرار است در 5 ژوئن در مورد این موضوع رای گیری شود.

چرچ گفت: زمانی که این کار انجام شد، می‌توانیم با مدیریت شهر روی فرآیند صدور مجوز کار کنیم. GFiber قصد دارد در اوایل سال آینده ساخت و ساز را در شهر لاس وگاس آغاز کند و در سال 2025 به اولین مشتریان خود خدمت رسانی کند.

GFiber در حال حاضر جزئیاتی را در مورد نقاط دقیق محل استقرار شبکه خود به اشتراک نمی گذارد. اگر تصمیم بگیرد که کلارک کانتی و لاس وگاس را به طور کامل پوشش دهد، بازار آدرس پذیر خود را بیش از 3 میلیون نفر افزایش خواهد داد.

طبق آمار اداره سرشماری ایالات متحده آمریکا، شهرستان کلارک تا ژوئیه گذشته دارای جمعیتی 2.34 میلیون نفر بوده است که از 1.95 میلیون نفر در سال 2010 افزایش یافته است، در حالی که شهر لاس وگاس نزدیک به 661هزار خانه مسکونی دارد.

چرچ گفت: در طول دهه گذشته، لاس وگاس یکی از شهرهای در حال رشد در آمریکا بوده است که روزانه افراد و مشاغل جدید را جذب می کند. GFiber مشتاقانه منتظر است تا این جامعه پر جنب و جوش را به خدمات اینترنتی عالی با سرعت متقارن تا 8 گیگ متصل کند و همچنان در حال رشد است.

معمولاً GFiber تلاش‌های باند پهن خرده‌فروشی خود را روی مناطق محروم متمرکز می‌کند، بنابراین ممکن است عجیب به نظر برسد که مکانی را هدف قرار داده است که مانند وگاس به ظاهر توسعه‌یافته است.

با این حال، یک گشت و گذار سریع در ISP های اصلی نشان می دهد که AT&T، T-Mobile، و ورایزون هنوز فیبر را در آنجا ارائه نکرده اند، و Comcast کابلی به وضوح آنجا ندارد. شبکه کاکس مانند شبکه فیبر CenturyLink به برخی از شهرها، اما نه به تمام شهرها خدمات می دهد.

به طور خلاصه، همپوشانی زیادی وجود ندارد و GFiber به وضوح به اندازه کافی مطمئن است که وگاس با ارائه دهندگان FTTP رقیب اشباع نشده است.

شبکه نوادای جی‌فایبر بخشی از طرح توسعه‌ای است که در آگوست 2022 اعلام شد و در مجموع پنج ایالت را در بر می‌گیرد که شامل آریزونا، کلرادو، آیداهو و نبراسکا می باشند.

از آن زمان تاکنون، GFiber ابتکارات خود را در کمتر از 11 مکان در این چهار ایالت دیگر آغاز کرده است. این شهرها به زودی به 26 شهر دیگر GFiber می پیوندند که مکان هایی مانند آتلانتا، آستین، شیکاگو، میامی، سانفرانسیسکو، سن دیگو سیاتل، در حال حاضر یا در حال راه اندازی هستند و یا در حال حاضر به صورت تجاری در دسترس هستند،

GFiber ارزان نیست، قیمت ها از 70 دلار در ماه برای پهنای باند متقارن 1 گیگابیت بر ثانیه شروع می شود. اما دسترسی روزافزون آن، همراه با عملکرد بالای شبکه‌اش، به این معنی است که به آرامی، گوگل در حال تبدیل شدن به چیزی شبیه به یک وزنه سنگین در بازار فیبر ایالات متحده آمریکا است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.