اپراتورها

تلفن همراه

خبر اول

June 3, 2024
10:00 دوشنبه، 14ام خردادماه 1403
کد خبر: 166618

اپراتور CelcomDigi مالزی 50درصد شبکه خود را نوسازی کرد

ICTna.ir – اپراتور مالزیایی CelcomDigi می‌گوید با یکپارچه‌سازی و مدرن‌سازی شبکه تلفن همراه خود در سراسر کشور، که هدف آن تبدیل این اپراتور مالزیایی به “موتور رشد دیجیتالی” کشور است، تقریباً نیمی از این پروژه انجام شده است.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، CelcomDigi مالزی گفت که تقریباً نیمی از راه را با ادغام و نوسازی شبکه تلفن همراه خود در سراسر کشور انجام داده است و آن را در برنامه تحول سه ساله خود پس از ادغام جلوتر از برنامه قرار داده است.

این اپراتور مخابراتی مالزی گفت که نزدیک به 44 درصد از پروژه را در پایان آوریل 2024 تکمیل کرده است و بیش از 7هزار و 200 سایت BTS را در سراسر کشور ارتقا داده است. این شرکت اضافه کرد که ارتقاء شبکه، سرعت دانلود را در این مناطق بین 20 تا 26 درصد و قدرت سیگنال را بین 13 تا 16 درصد افزایش داده است.

این شرکت انتظار دارد که تا پایان ماه ژوئن از مرز 50 درصد تکمیل در چهار ایالت و 60 درصد در سه ایالت عبور کند و همچنین پروژه را در پنانگ تکمیل کند.

پروژه یکپارچه سازی و نوسازی شرکت مخابراتی در ژوئن 2023، هفت ماه پس از ادغام Celcom Axiata و Digi Telecommunications توسط هیئت مدیره هر دو شرکت در نوامبر 2022، آغاز شد. ارتقای شبکه سراسری برای تکمیل در سال 2026 برنامه ریزی شده است.

این شبکه جدید به گونه ای طراحی شده است که به طور بالقوه به یک شبکه 5G جدید با دسترسی 18هزار سایت BTS تبدیل شود، داتوک ایدهام نواوی، مدیر عامل CelcomDigi در یک بیانیه مطبوعاتی گفت: این زیرساخت مناسبی برای ورود مالزی به عصر سرعت های فوق العاده بالا، تأخیر کم و فرصت های آینده مرتبط تر خواهد بود

 

ساخت شبکه 5G آماده

این اپراتور مخابراتی 4 میلیارد رینگیت مالزی معادل 852.75 میلیون دلار آمریکا، برای این پروژه اختصاص داده است، و هدف خود را تبدیل CelcomDigi به یک “موتور رشد دیجیتال” برای این کشور اعلام کرده است.

نواوی گفت: ما با شرکای استراتژیک برای آزمایش فناوری‌های 5.5G و موارد استفاده جدید برای تجارب دیجیتالی پیشرفته برای شرکت‌ها و مصرف‌کنندگان مالزیایی کار می‌کنیم.

CelcomDigi گفت 86 درصد از سایت‌های ارتقا یافته آن، مجهز به آخرین فناوری شبکه دسترسی رادیویی، بک‌هال حمل‌ونقل مدرن و منبع تغذیه، اکنون برای 5G آماده هستند. علاوه بر این، شبکه اصلی 5G اپراتور مخابراتی نیز در حال تغییر برای پشتیبانی از عملکرد و خدمات 5G-Advanced است.

در همین حال، این شرکت همچنین گزارش داد که ردپای شبکه 4G و 4G LTE-Advanced در سراسر کشور به ترتیب 96.8 درصد و 92.1 درصد است.

این اپراتور، برای پروژه نوسازی شبکه خود، از Huawei و ZTE برای ارائه خدمات شبکه، راه حل ها و تجهیزات استفاده کرد.

این ابتکار که گفته می شود یکی از بزرگترین پروژه های استقرار شبکه مخابراتی در مالزی است، شامل ارتقاء و یکپارچه سازی سایت تقریباً 25هزار سایت Celcom و Digi موجود در سراسر کشور است.

همچنین شامل نزدیک به 800 مهندس متشکل از مهندسان محلی ماهر و منابع تحقیق و توسعه و بیش از 250 تیم پیمانکار تخصصی برای کارهای نصب در سراسر کشور است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.