تلفن همراه

گوشی

May 20, 2024
11:44 دوشنبه، 31ام اردیبهشتماه 1403
کد خبر: 166696

گوشی پرچمدار جدید هواوی ۳۳ قطعه چینی دارد

منبع: Zoomit

گوشی پیورا ۷۰ هواوی درمقایسه‌با سایر گوشی‌های این شرکت قطعات چینی بیشتری دارد.
به‌گزارش South China Morning Post، گوشی پیورا ۷۰ ازلحاظ داشتن قطعه‌های کاملاً چینی رکورددار است.

از ۶۹ قطعه‌ی بررسی‌شده در مدل عادی پرچمدار هواوی، ۳۳ قطعه چینی هستند و تنها ۵ قطعه از تأمین‌کنندگان خارجی تهیه شده‌اند. تحقیقات درباره‌ی بقیه‌ی قطعات ادامه دارد و تکلیف آن‌ها در آینده مشخص خواهد شد.

گوشی هواوی مدل پیورا ۷۰ اولترا به‌طور انحصاری از حافظه‌ی شرکت YMTC استفاده می‌کند. شرکت نام‌برده از پیش‌گامان تولید حافظه‌ی NAND به‌شمار می‌رود و مانند هواوی با تحریم‌های ایالات متحده مواجه شده است.

به‌گفته‌ی محققان، پیورا ۷۰ درمقایسه‌با به پیورا ۷۰ پرو پلاس قطعات چینی بیشتری دارد. پردازنده‌ی Kirin 9010 به‌کاررفته در پرچم‌داران جدید هواوی را بزرگ‌ترین سازنده‌ی تراشه در چین، یعنی SMIC، تأمین می‌کند.

کاهش اتکای هواوی به تولید‌کنندگان خارجی می‌تواند برای این شرکت پیروزی بزرگی قلمداد شود. مدتی پیش ایالات متحده مجوز صادرات پردازنده اینتل و پردازنده‌ی کوالکام را برای هواوی لغو و دسترسی به محصولات آمریکایی را محدود‌تر از گذشته کرد.

تحلیلگران معتقدند که به‌دلیل توانایی‌های هواوی در ساخت پردازنده‌های 4G و 5G، جدیدترین محدودیت وضع‌شده‌ی ایالات متحده تأثیر چندانی روی عرضه‌ی گوشی‌های هواوی در سال ۲۰۲۴ نخواهد گذاشت.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.