اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

May 20, 2024
18:30 دوشنبه، 31ام اردیبهشتماه 1403
کد خبر: 166723

حمله گوگل به شکست‌های سایبری مایکروسافت

منبع: ایسنا

گوگل با بهره‌برداری از شکست‌های مایکروسافت در حوزه امنیت سایبری و عرضه تخفیف‌های سنگین، در تلاش برای جذب مشتریان سازمانی و دولتی برای محصولات نرم افزار بهره‌وری خود است.

اندی وِن، مدیر ارشد مدیریت محصول برای ورک اسپیس اظهار کرد: سازمان‌های دولتی که ۵۰۰ کاربر یا بیشتر را به سرویس «گوگل ورک اسپیس اینترپرایز پلاس» به مدت سه سال بیاورند، یک سال خدمات رایگان دریافت کرده و واجد برخورداری از تخفیف قابل توجه برای باقی مدت قرارداد خود خواهند بود.

گوگل، برای مشتریان سازمانی که قرارداد سه ساله را امضا کنند، ۱۸ ماه رایگان و پس از آن تخفیف چشمگیر و خدمات واکنش واقعه سرویس ماندیانت گوگل را عرضه می‌کند. همه مشتریان، خدمات مشاوره رایگان دریافت می‌کنند تا برای سوئیچ، به آنها کمک کند.

گوگل همچنین دست به تبلیغاتی زده که اشتباهات امنیتی رقیب خود را در آنها منعکس می‌کند.

گوگل در یک سند اطلاعاتی نوشت: چالش‌های امنیتی مکرر در مایکروسافت، یک جایگزین بهتر برای نهادهای خصوصی و سازمان‌های بخش دولتی را ایجاب می‌کند. معتقدیم که «گوگل ورک اسپیس» با سابقه اثبات شده در برتری مهندسی، سرمایه‌گذاری بیشتر در حفاظت‌های بیشتر و یک فرهنگ شفاف، گزینه امن‌تری را ارائه می‌کند.

«کمیسیون بازبینی ایمنی سایبری» آمریکا در ماه گذشته، گزارشی را منتشر کرد که در آن به شرح ناتوانی مایکروسافت در متوقف کردن نفوذ هکرهای مرتبط با چین به حساب‌های ایمیل مقامات آمریکایی در سال گذشته پرداخته بود. در این گزارش از مایکروسافت خواسته شده بود اصلاحات فوری را اجرا کند که قول داده بود در راستای بزرگترین اصلاحات امنیتی خود در بیش از دو دهه اخیر، انجام دهد.

گوگل تلاش کرده است مشتریان را مجاب کند آفیس مایکروسافت را رها کنند اما می‌گوید سوابق امنیت سایبری مایکروسافت، مشتریان را برای سوئیچ به خدمات مشابه، راغب‌تر کرده است. به گفته اندی وِن، در کنفرانس اخیر گوگل، مشتریان شرکتی گفته‌اند هیات مدیره و مدیران آنها برای آنها، ضرب الاجلی تعیین کرده اند تا استفاده از خدمات مایکروسافت را متوقف کنند زیرا دیگر نمی‌توانند متحمل ریسک شوند.

وِن همچنین خاطرنشان کرد گوگل، پس از هک سال ۲۰۰۹ که طی آن، نفوذگران چینی به سرورهای این شرکت رخنه کرده و به پایگاه داده حاوی جزئیات اهداف شنود آمریکایی دست پیدا کرده بودند، اصلاحات امنیتی خود را انجام داد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، شاید اکنون موقعیت به نفع گوگل باشد زیرا افراد، آشنایی بیشتری با اپلیکیشن‌های گوگل پیدا کرده‌اند که در خانه و مدرسه از آنها استفاده می‌کنند و مشتریان سازمانی هم نسبت به افزایش قیمت آفیس و هزینه‌های اضافی برای استفاده از قابلیت‌های هوش مصنوعی، ناراضی هستند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.