سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

May 24, 2024
15:42 جمعه، 4ام خردادماه 1403
کد خبر: 166806

رونمایی برنامه ۱۹ میلیارد دلاری کره جنوبی برای تراشه‌سازی

منبع: ایسنا

کره جنوبی در اقدامی که به رقابت پذیری شرکت‌های سامسونگ و اس کی هاینیکس کمک می‌کند، از بسته ۱۹ میلیارد دلاری مشوقهایی برای تقویت بخش تراشه خود رونمایی کرد.

دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی در بیانیه ای اعلام کرد برنامه ۲۶ تریلیون وون شامل ۱۷ تریلیون وون حمایت مالی برای سرمایه گذاری های خاص و همچنین مشوقهای مالیاتی است. این مبلغ بیش از دو برابر ۱۰ تریلیون وونی است که چوی سانگ موک، وزیر دارایی کمتر از دو هفته قبل، پیشنهاد کرده بود.

پس از انتشار این خبر، سهام سامسونگ کاهش ۱.۴ درصدی در معاملات بازار سئول را معکوس کرد. سهام سایر شرکت‌های حوزه نیمه رسانا در آسیا در واکنش به گزارش مالی شرکت انویدیا، افزایش یافت. سهام اس کی هاینیکس، پس از انتشار این خبر، سه درصد صعود کرد.

این برنامه عظیم به دنبال درخواست‌ها برای حمایت از صنعت تراشه‌ داخلی صورت می‌گیرد. در سطح جهانی، دولت‌ها از آمریکا گرفته تا چین، میلیاردها دلار برای جذب و پیشبرد پروژه‌های تولیدی توسط شرکت‌هایی نظیر TSMC تایوان و اینتل هزینه می‌کنند. با تشدید تنش‌ها میان پکن و واشنگتن که تهدیدی برای زنجیره تامین جهانی قطعات حیاتی بکار رفته در دستگاههای مدرن و نظامی است، هزینه جهانی برای توسعه صنعت تراشه، شتاب می‌گیرد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، کره جنوبی که بزرگ‌ترین تولیدکننده تراشه‌های حافظه در جهان است، همواره، شرکت‌های خصوصی نظیر سامسونگ و اس کی هاینیکس را برای هدایت تلاش‌های سرمایه‌گذاری، ترجیح داده است. اما سئول اکنون نقش فعال‌تری را ایفا می‌کند و برنامه‌هایی را برای ایجاد یک مجموعه بزرگ از کارخانه‌های تولید تراشه در خارج از سئول در دست اجرا دارد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.