تلفن همراه

گوشی

May 24, 2024
18:44 جمعه، 4ام خردادماه 1403
کد خبر: 166859

گوشی مقرون‌به‌صرفه HMD Aura با قیمت 118 دلار معرفی شد

منبع: Digiato

HMD Global ماه قبل از اولین گوشی‌های برند خود در سه مدل مختلف رونمایی کرد و این ماه نیز سه فیچرفون جدید 4G را معرفی کرد. حالا این شرکت گوشی مقرون‌به‌صرفه‌تری را با نام HMD Aura معرفی کرده است.

مشخصات گوشی جدید HMD Aura

HMD Aura از یک نمایشگر 6.56 اینچی IPS LCD با رزولوشن 1600 در 900 بهره می‌برد و مانند گوشی Pulse Pro، در اطراف صفحه نمایش آن حاشیه وجود دارد. در بالای نمایشگر نیز حفره قطره‌ای شکل برای قرارگیری دوربین سلفی وجود دارد. این گوشی در دو رنگ سبز و مشکی عرضه شده است که در تصویر بالا قابل مشاهده هستند.

از نظر مشخصات سخت‌افزاری، این گوشی از چیپست 28 نانومتری Unisoc SC9863A1 بهره می‌برد که در بنچمارک گیک‌بنچ 6 امتیازی در حدود 160 را در آزمون تک هسته‌ای و امتیاز 725 را در آزمون چند هسته‌ای کسب کرده است. پشتیبانی از حداکثر 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی دیگر مشخصات آن هستند تا این دستگاه گزینه مناسبی برای مرور وب، پخش ویدئو و کارهای مشابه باشد.

HMD Aura همچنین یک باتری 5000 میلی‌آمپر‌ساعتی دارد که از شارژ 10 وات از طریق درگاه USB-C پشتیبانی می‌کند. این گوشی دارای جک 3.5 میلی متری هدفون نیز است.

روی پنل پشتی دستگاه نیز یک دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی وجود دارد و یک دوربین 5 مگاپیکسلی در بالای نمایشگر وظایفی مانند گرفتن عکس‌های سلفی و تماس ویدیویی را برعهده دارد. برای امنیت نیز این گوشی روی پنل پشتی خود دارای یک اسکنر اثر انگشت است. این گوشی را با اندروید 13 از پیش نصب‌شده می‌توان خریداری کرد.


HMD Aura در بازار استرالیا با قیمتی در حدود 118 دلار عرضه شده است. برای مقایسه، HMD Pulse (با 4 گیگابایت رم و 128 گیگابایت فضای داخلی) با قیمت حدود 150 دلار در دسترس است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.