خبر اول

رسانه‌های اجتماعی

May 30, 2024
11:58 پنجشنبه، 10ام خردادماه 1403
کد خبر: 167170

«همه نگاه‌ها به رفح» در اینستاگرام رکورد زد

تصویری که توجه مردم را به جنگ ادامه دار رژیم صهیونیستی در غزه جلب کرده در کمتر از ۲۴ ساعت بیش از ۳۷ میلیون بار در اینستاگرام به اشتراک گذاشته شده است.

به گزارش مهر به نقل از ان بی سی نیوز، این رویداد نشان دهنده نقش شبکه های اجتماعی در حمایت از مردم فلسطین است.

در این تصویر چادرهای پناهجویان به شکلی قرار گرفته که عبارت تمام نگاه ها به رفح (All eyes on Rafah) را نشان می دهند. رفح منطقه ای در جنوب غزه مملو از چادرهای پناهجویان است. مقامات محلی اعلام کردند پس از حمله رژیم صهیونیستی در روز یک شنبه، حداقل ۴۵ نفر در این منطقه کشته شده اند.

این عکس به طور کلی در استورهای اینستاگرام افراد مختلف از اینفلوئنسرها گرفته تا ورزشکاران، افراد مشهور و سایر کاربران ۳۷ میلیون بار به اشتراک گذاشته شد.

اینستاگرام در ماه های اخیر به یک خروجی حیاتی برای خبرنگاران فلسطینی و حامیان این مردم تبدیل شده است. این درحالی است که متا، مالک اینستاگرام سعی دارد گسترش محتوای سیاسی در پلتفرم را محدود کند.

در حالیکه این تصویر به سرعت فراگیر شد، ویدئوهایی از رفح که توسط خبرنگاران فلسطینی منتشر شده، در این شبکه اجتماعی محدود شده و در برخی موارد حذف شده اند.

تصویر تمام نگاه ها به رفح هیچ گونه خشونتی را نشان نمی دهد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.