83 درصد مدیران به دنبال افزایش سرمایه گذاری در هوش مصنوعی
براساس تحقیقات جدید شرکت تولیدکننده ابزارهای سازمانی سلزفورس مشخص شد حدود 83 درصد از تصمیم گیرندگان ارشد در سازمانها پیش بینی میکنند طی سال آینده سرمایه گذاری در حوزه هوش مصنوعی را افزایش دهند.
نسخه ششم گزارش «وضعیت خدمات» شرکت سلزفورس بیش 5500 متخصص سرویسهای فناوری را در سراسر جهان مورد بررسی قرار داد تا مشخص شود سازمانهای خدماتی چگونه با افزایش انتظارات مشتریان خود سازگار میشوند، کدام معیارها و کانالها برای مدیران خدمات با عملکرد بالا مهمتر است، و چگونه هوش مصنوعی نقشها را تغییر میدهد.
پاسخ دهندگان از 30 کشور مختلف در این نظرسنجی شرکت کردند و نقشهای مختلف از جمله تصمیم گیرندگان ارشد شامل مدیران، معاونان و رهبران تیمهای سازمانی و همچنین اپراتورهای خدمات، متخصصان سرویسهای میدانی و … حضور داشتند.
در پایان این بررسی مشخص شد حدود 82 درصد از نمایندگان شرکتهای خدماتی و 76 درصد کارمندان سیار بر این باورند که مشتریان بیش از گذشته به دنبال استفاده از خدمات مختلف هستند. خبر خوب این است که سازمانهای خدماتی در برآورده کردن تقاضای مشتریان اقدامات بهتری انجام میدهند و 69 درصد نمایندگان شرکتهای خدماتی توضیح دادند که ایجاد تعادل بین سرعت و کیفیت خدمات مشتری دشوار است که البته این رقم در سال 2022 میلادی 76 درصد گزارش شده بود.
همچنین مشخص شد سازمانهای خدماتی برای یافتن راههای جدید افزایش درآمدو کارایی تحت فشار هستند. در این زمینه 85 درصد مدیران ارشد این پیش بینی را میکنند که نسل جدید خدمات در سال جاری باعث افزایش درآمدهای آنها شود.
علاوه بر این درحالی که پذیرش گسترده هوش مصنوعی هنوز نخستین گامهای خود را برمیدارد، مزایای آن از قبل مشخص است. در میان متخصصان خدمات در سازمانهای که روی هوش مصنوعی سرمایه گذاری کردهاند 93 مدیران اظهار داشتند که این فناوری باعث صرفه جویی در وقت آنها میشود.