تلفن همراه

گوشی

June 2, 2024
15:02 یکشنبه، 13ام خردادماه 1403
کد خبر: 167288

آیفون 5s منسوخ شد

منبع: Digiato

اپل امروز سه محصول را به فهرست محصولات قدیمی و منسوخ خود اضافه کرد که شامل آیفون 5s، نسل ششم آیپاد تاچ و مدل قدیمی‌تر iMac می‌شود. این برچسب‌ها متأسفانه پیامدهای ناخوشایندی برای کاربران این محصولات خواهند داشت.

اپل اکنون در سایت پشتیبانی خود، آیفون 5s را یک محصول «منسوخ» در سراسر جهان می‌داند؛ به این معنی که فروشگاه‌ها و ارائه‌دهندگان خدمات مجاز اپل، دیگر الزامی به ارائه تعمیرات یا سایر خدمات سخت‌افزاری برای این دستگاه ندارند. اپل می‌گوید پس از گذشت هفت سال از آخرین توزیع این محصول برای فروش، حالا این گوشی در دسته محصولات منسوخ قرار گرفته است.

اپل آیفون 5s را در سپتامبر 2013 عرضه کرد که ویژگی کلیدی آن، حسگر اثر انگشت Touch ID بود که در زیر دکمه هوم قرار داشت. این دستگاه همچنین مجهز به تراشه A7 بود که اولین تراشه آیفون اپل با معماری 64 بیتی بود.

نسل ششم آیپاد تاچ و نسخه آی‌مک 21.5 اینچی با صفحه‌نمایش رتینا 4K که در سال 2015 عرضه شد، اکنون به‌عنوان محصولات قدیمی طبقه‌بندی شده‌اند. بیش از پنج سال از توقف توزیع این دستگاه‌ها می‌گذرد. فروشگاه‌ها و ارائه‌دهندگان خدمات مجاز اپل می‌توانند تا دو سال دیگر به ارائه تعمیرات محصولات قدیمی ادامه دهند، اما تنها در صورتی که قطعات لازم در دسترس باشد.

نسل ششم آیپاد تاچ در سال 2015 عرضه شد و آخرین مدل این دستگاه بود. کوپرتینویی‌ها خط تولید آیپاد تاچ را در سال 2022 متوقف کردند. به‌نظر می‌رسد با عرضه مدل‌های مختلف آیپد مینی، آیپد ایر و آیپد پرو، اپل تصمیم به توقف عرضه چنین محصولی گرفت. بااین‌حال بسیاری از کاربرانی که قدرت خرید آیفون را نداشتند، با مبلغی به‌مراتب پایین‌تر آیپاد تاچ را خریداری می‌کردند که از نظر سخت‌افزاری به آیفون‌ها شباهت زیادی داشت. از طریق این دستگاه کاربران می‌توانستند به غیر از تماس تلفنی، بسیاری از برنامه‌ها و بازی‌های آیفون را اجرا کنند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.