رسانه‌های اجتماعی

June 4, 2024
15:33 سه شنبه، 15ام خردادماه 1403
کد خبر: 167346

اینستاگرام ممکن است تماشای تبلیغات را اجباری کند!

اینستاگرام تایید کرده است که در حال آزمایش یک قابلیت جدید تبلیغاتی است که در صورت اجرایی شدن تماشای تبلیغات را برای ادامه استفاده از اپلیکیشن اجباریی می‌کند. این قابلیت در سازوکاری مشابه یوتیوب، تبلیغات را در میان محتوای پلتفرم به نمایش می‌گذارد و کاربر باید برای ادامه استفاده از اینستاگرام چند ثانیه از تبلیغات را تماشا کند. این وقفه‌های تبلیغاتی جدید با یک شمارش زمانی همراه هستند که در طول آن کاربر دیگر قادر به تماشای محتوای اپلیکیشن نیست.

به گزارش پیوست به نقل از تک‌کرانچ،‌ چنین تغییری در صورت اجرایی شدن اینستاگرام را به نسخه رایگانی از یوتیوب شبیه می‌کند که کاربر باید پیش از مشاهده ویدیو و یا در میان آن چند ثانیه تبلیغات را تماشا کند. با توجه به اینکه اینستاگرام هم در طول سال‌های اخیر به پلتفرمی برای اشتراک‌گذاری ویدیو تبدیل شده منطقی است که متا هم رویکرد مشابهی را برای ریلز و استوری‌ها در نظر بگیرد.

سخنگوی متا در پاسخ به درخواست اظهارنظر تک‌کرانچ گفت: «ما در حال آزمایش حالت‌هایی هستیم که بتوانند برای خریداران تبلیغات ارزش‌آفرین باشند. اگر این آزمایش به تغییرات رسمی منتهی شود در حین آزمون و یادگیری به‌روز‌رسانی‌هایی را ارائه می‌کنیم.»

قابلیت جدید «وقفه تبلیغات» را اولین بار دن لوی، یکی از کاربران اینستاگرام مشاهده و اسکرین‌شاتی از آن را در شبکه اجتماعی اکس منتشر کرد. او گفت که اپلیکشین در هنگام نمایش تبلیغات به او اجازه نمی‌داد محتوای دیگری را ببیند.

پست تکمیلی او در ردیت نشان می‌داد که در صورت کلیک روی آیکون اطلاعاتی که در کنار تبلیغات وجود دارد پیامی با این عنوان برای‌تان به نمایش گذاشته می‌شود:‌ «شما در حال مشاهده یک تنفس تبلیغاتی هستید. وقفه‌های تبلیغات راه‌کار جدید تماشای تبلیغات در اینستاگرام هستند. گاهی اوقات برای ادامه استفاده از محتوا شاید تماشای تبلیغ اجباری باشد.»

افراد دیگری نیز چنین قابلیتی را تایید کرده‌اند و همانطور که انتظار می‌رفت واکنش بیشتر کاربران به آن منفی بود. برخی به بستن اینستاگرام در صورت مشاهده «وقفه‌های تبلیغاتی» اشاره کرده‌اند و برخی هم می‌گویند به طور کامل این اپلیکیشن را حذف می‌کنند. علاوه بر این برخی از منتقدان هم بازدهی چنین رویکردی که مشارکت تبلیغاتی را افزایش داده اما تجربه کاربری را تضعیف می‌کند زیر سوال برده‌اند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.