اپراتورها

June 4, 2024
18:21 سه شنبه، 15ام خردادماه 1403
کد خبر: 167399

آلمان به فروش سهام دویچه تلکام متوسل شد

آلمان در جدیدترین اقدام برای واگذاری برخی از دارایی‌های شرکتی خود و تامین منابع مالی مورد نیازش، ۲.۵ میلیارد یورو (۲.۷ میلیارد دلار) از سهام دویچه تلکام را فروخت.

به گزارش ایسنا، بانک دولتی KfW آلمان اواخر روز دوشنبه اعلام کرد به سرمایه‌گذاران موسسه‌ای، ۱۱۰ میلیون سهام عرضه می کند. در نتیجه این عرضه، مجموع دارایی KfW و دولت، به ۲۷.۸ درصد می‌رسد.

وزارت دارایی آلمان اعلام کرد عایدی حاصل از این فروش، برای تقویت سهام شرکت راه آهن دولتی دویچه بان و ساخت زیرساخت‌های ریلی، استفاده خواهد شد. این وزارتخانه در بیانیه‌ای ایمیل شده، اعلام کرد: با توجه به فضای پذیرنده بازار سهام، عرضه با موفقیت انجام شد.

ائتلاف حاکم اولاف شولتز، صدراعظم آلمان، برای تهیه نقدینگی به منظور کمک به تسهیل مذاکرات بر سر بودجه سال آینده، تحت فشار قرار دارد. برلین تلاش می‌کند بدون به خطر انداختن تلاش‌ها برای خروج بزرگترین اقتصاد اروپا از رکود یا مدرن‌سازی و گسترش نیروهای مسلح پس از سال‌ها بی توجهی، راه‌هایی برای صرفه جویی پیدا کند.

عرضه سهام دویچه تلکام، بخشی از اقداماتی است که وزارت دارایی آلمان از آن به عنوان «سیاست خصوصی‌سازی مسئولانه» دولت یاد کرده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، ارزش سهام این شرکت امسال ۴.۱ درصد رشد داشته است. بانک KfW، در سه ماهه دوم، ۲۲.۴ میلیون سهم دویچه تلکام را فروخته بود. دولت آلمان و این بانک، همچنان بزرگترین سهامداران دویچه تلکام باقی خواهند بود.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.