تلفن همراه

سیستم‌عامل

گوشی

June 10, 2024
21:49 دوشنبه، 21ام خردادماه 1403
کد خبر: 167777

iOS 18 معرفی شد

منبع: Zoomit

اپل در رویداد WWDC 2024 از iOS 18 با قابلیت‌های بیشتری برای شخصی‌سازی هوم‌اسکرین و کنترل سنتر رونمایی کرد.

اپل در رویداد WWDC 2024 از تغییرات بزرگ نرم‌افزاری آیفون در iOS 18 رونمایی کرد. کریگ فدریگی، قائم‌مقام ارشد تیم مهندسی نرم‌افزار اپل، مجموعه‌ای از قابلیت‌های شخصی‌سازی هوم‌اسکرین آیفون را به‌نمایش گذاشت که کاربران اکوسیستم اپل از مدت‌ها پیش منتظرشان بودند.

سیستم‌عامل آیفون باوجود بهبود‌های هرساله، درمقایسه با رقبا همیشه آزادی‌عمل کمتری به کاربران برای شخصی‌سازی هوم‌اسکرین می‌‌داد؛ اما در iOS 18 کاربران می‌توانند آیکون اپلیکیشن‌ها را آزادانه‌تر بچیدند یا حتی از گزینه‌ی «Dark Mode» برای آن‌ها استفاده کنند. امکان تغییر رنگ آیکون‌ها مطابق با تصویر پس‌زمینه نیز فراهم شده است تا دست کاربران برای شخصی‌سازی هوم‌اسکرین از همیشه بازتر باشد.

کنترل سنتر در iOS 18 با ظاهر کاملا جدید و قابلیت‌های شخصی‌سازی بیشتری همراه خواهد بود؛ کاربران می‌توانند بین چندین صفحه از گزینه‌های مختلف جابه‌جا شوند و توسعه‌دهندگان قادر خواهند بود ابزارهای مرتبط با اپلیکیشن‌های خود را در کنترل سنتر ارائه دهند. و بالاخره، امکان تغییر آیکون‌های پیش‌فرض چراغ‌قوه و دوربین در لاک‌اسکرین با هر گزینه‌ای از کنترل‌ سنتر فراهم شده است.

در بحث حریم شخصی، iOS 18 به کاربران اجازه می‌دهد هر اپلیکیشن مدنظر خود را پشت دیوار احراز هویت آیفون قرار دهند یا آن‌ها را به‌طور کامل پنهان کنند تا فقط زمانی‌که آیفون از هویت کاربر اطمینان کامل کسب کرد، آیکون اپلیکیشن‌ها را نمایش دهد. کاربران همچنین قادر خواهند بود دسترسی اپلیکیشن‌های جانبی به اطلاعات تماس برخی از مخاطبین را مسدود کنند.

اپلیکیشن Messages هم نونوار شده است؛ حالا می‌توانید به‌جای فقط چند ری‌اکشن محدود، از هر ایموجی موجود در کیبورد برای واکنش به پیام‌ها استفاده کنید. امکان استفاده از فرمت‌های مختلف نوشتاری ازجمله بولد، ایتالیک و زیرخط کشیدن هم هنگام فرستادن پیام در Messages فراهم خواهد شد.

اپل همچنین در حال گسترش ارتباط ماهواره‌ای آیفون است تا کاربران آیفون ۱۴ و آیفون ۱۵ بتوانند بدون نیاز به وای‌فای یا آنتن موبایل، از طریق ماهواره پیام ارسال کنند. اما شاید هیجان‌انگیزترین ویژگی پیام‌رسان آیفون امکان زمان‌بندی پیام‌ها باشد که قبلا در پیا‌م‌رسان گوگل وجود داشت. اپل همچنین پشتیبانی Messages از فناوری RCS را در iOS 18 تایید کرد تا بالاخره پس از سال‌ها، فاصله‌ی بین کاربران اندرویدی و آیفون هنگام ارسال پیام برداشته بشود.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.