رسانه‌های اجتماعی

June 14, 2024
17:23 جمعه، 25ام خردادماه 1403
کد خبر: 168002

پلتفرم سازمانی Workplace برای همیشه بازنشسته می‌شود

منبع: همکاران سیستم

فیسبوک تا مدتی قبل جاه طلبی‌های بزرگی در سر داشت تا به یکی از بازیگران اصلی در عرصه ارتباطات سازمانی تبدیل شود. ولی امروز «مِتا» به عنوان شرکت مادر فیسبوک تصمیم به اقدامات متفاوت دارد. این طور که رسانه‌های خبری دریافته‌اند، متا در حال بازنشسته کردن Workplace است که این پلتفرم در اصل برای برقراری ارتباط بین تیم‌های تجاری و سازمان‌های گسترده راه اندازی شده بود.

درحالی که رسانه‌های خبری برای کسب صحت این مطلب با شرکت متا مکاتبه کردند، ولی سخنگوی این شرکت اعلام کرد که به زودی در این زمینه بیانیه رسمی منتشر می‌کند. منابع آگاه می‌گویند تا پیش از سپتامبر 2025 یا به عبارت دقیق‌تر تا تاریخ 25 آگوست سال آینده این پلتفرم به فعالیت معمول خود ادامه خواهد داد. از این تاریخ تا مه 2026 کاربران سازمانی تنها دسترسی به خواندن اطلاعات منتشر شده روی این پلتفرم دارند و سپس این پلتفرم به طور کامل از دسترس خارج می‌شود.

متا در یادداشتی که به تازگی به کاربران Workplace ارسال کرده است از اپلیکیشن Workvivo متعلق به شرکت Zoom به عنوان یک جایگزین برای مهاجرت فعالیت‌های سازمانی خود یاد کرفده است. شرکت Workvivo از جمله زیرمجموعه‌های Zoom است که در سال 2023 میلادی توسط این شرکت خریداری شد.

هنوز به درستی مشخص نیست چه تعداد از کارمندان فیسبوک تحت تاثیر این تصمیم شغل خود را از دست می‌دهند.

یک منبع آگاه دیگر نیز اعلام کرد که متا با متوقف کردن فعالیت Workplace تصمیم دارد روی فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی و متاورس تمرکز بیشتر داشته باشد و این شرکت بر این باور است که می‌بایست نحوه فعالیت‌های خود را تغییر دهد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.