بانکداری و پرداخت الکترونیک

فناوری اطلاعات

June 15, 2024
19:10 شنبه، 26ام خردادماه 1403
کد خبر: 168078

مجوز اشخاص تحت نظارت بانک مرکزی، پس از ثبت در درگاه ملی مجوزها صادر می‌شود

تمامی مجوزهای تاسیس و فعالیت برای اشخاص تحت نظارت بانک مرکزی، تنها پس از ثبت و وصول از طریق درگاه ملی مجوزهای کشور صادر می‌شود و به این مجوزها شناسه یکتا اختصاص داده خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، سید جلال سیدی مدیر اداره مجوزهای بانکی بانک مرکزی اعلام کرد از این پس، تمامی مجوزهای تاسیس و فعالیت اشخاص تحت نظارت بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، تنها پس از ثبت و وصول از طریق درگاه ملی مجوزهای کشور صادر می‌شود و به این مجوزها شناسه یکتا اختصاص داده خواهد شد.

سیدی توضیح داد این مجوزها پس از بررسی مدارک و احراز شرایط لازم، صادر خواهند شد. او گفت: به منظور اجرای تکلیف قانونی تخصیص شناسه یکتا به مجوزهای قدیمی، دارندگان این مجوزها می‌توانند از طریق درگاه ملی مجوزهای کشور درخواست تخصیص شناسه یکتا ثبت کنند.

سیدی با اشاره به اینکه بانک مرکزی اطلاعات کامل از مجوزهای صادره خود دارد، اعلام کرد که برای ایجاد تسهیل برای دارندگان مجوزهای قدیمی، نیازی به ارائه درخواست جدید نیست و اطلاعات مجوزها به مرجع مربوط ارسال می‌شود. او همچنین یادآور شد که امکان به‌روز رسانی اطلاعات مجوزهای قدیمی فراهم شده و دارندگان مجوزها می‌توانند درخواست خود را در درگاه ملی مجوزهای کشور ثبت کنند.

مدیر اداره مجوزهای بانکی تاکید کرد که با اجرای قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، تمامی درخواست‌های صدور مجوز باید از طریق درگاه ملی مجوزهای کشور ثبت شود و پس از بررسی مدارک و احراز شرایط، شناسه یکتا صادر خواهد شد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.