اپراتورها

تلفن همراه

خبر اول

رگولاتوری

فرکانس

June 18, 2024
11:00 سه شنبه، 29ام خردادماه 1403
کد خبر: 168206

ورایزون: به AT&T طیف فرکانسی 4.9 گیگاهرتزی چهارده میلیارد دلاری را هدیه ندهید!

ICTna.ir – رگولاتوری مخابراتی آمریکا موسوم به FCC، در حال بررسی بهترین روش برای مدیریت طیف فرکانسی در باند 4.9 گیگاهرتز برای امنیت عمومی است. یکی از سناریوها را می تواند FirstNet -یک شریک AT&T – انجام دهد. اما ورایزون با این سناریو موافق نیست.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، مقامات ورایزون در این هفته از رگولاتورهای فدرال درخواست کردند که از اعطای طیف 50 مگاهرتزی در باند 4.9 گیگاهرتز را از FirstNet خودداری کنند و استدلال کردند که دادن طیف به آژانس معادل 14 میلیارد دلار هدیه به AT&T است.

ورایزون در این هفته به FCC نوشت: هدیه ای که به نفع یک ارائه دهنده یکتا و بدون فرآیند رقابتی باشد، بازار رقابتی بی سیم و سیاست طیف ایالات متحده را تضعیف می کند. این اپراتور آمریکایی، در عوض پیشنهاد حراج فرکانس را به رگولاتوری این کشور داد.

تحلیل جدید ورایزون جزئیات جلسات بین لابی‌های ارشد ورایزون و مقامات در FCC، از جمله ملاقات‌هایی که در اداره امنیت عمومی و امنیت داخلی آن وجود دارد، را در بر دارد. در آن جلسات، مقامات ورایزون به صراحت اعلام کردند که نگران این هستند که AT&T، با طیف 4.9 گیگاهرتز، بتواند مزیت رقابتی در برابر ورایزون در بازار اتصالات بی سیم ایمنی عمومی به دست آورد.

این شرکت نوشت: مانند سرویس FirstNet ، Verizon Frontline ای تی اند تی، به اولین پاسخ دهندگان دسترسی به تمام باندهای طیف تجاری ورایزون را ارائه می دهد، و مانند سرویس FirstNet AT&T، Verizon Frontline به مشتریان اولویت و امان پیش دستانه را ارائه می دهد. سایر ارائه دهندگان بی سیم هر روز در بازار خدمات پاسخگوی اول با یکدیگر رقابت می کنند.

طبق گزارش ورایزون، گروه Brattle اخیراً ارزش طیف 50 مگاهرتز در باند 4.9 گیگاهرتز را بیش از 14 میلیارد دلار ارزیابی کرده است.

بلر لوین، مشاور سیاست نیو استریت ریسرچ و یکی از مقامات بلندپایه سابق FCC در یادداشتی در این خصوص نوشت: با وجود طیف کمی جدید در افق، اپراتورها به دنبال انواع گزینه‌ها برای کسب مزیت طیف نسبت به رقبای خود هستند.

 

فرکانس برای امنیت عمومی

همانطور که توسط Urgent Communications اشاره شد، FCC در سال 2003 پنجاه مگاهرتز طیف فرکانسی سراسری را در باند 4.9 گیگاهرتز به ایمنی عمومی اختصاص داد که از امواج رادیویی برای پشتیبانی از موارد مختلف از بک هال نقطه به نقطه گرفته تا شبکه ad-hoc، استفاده کرده است. با این حال، سال گذشته FCC یک رویکرد هماهنگ‌تر و سراسری برای مدیریت گروه ایجاد کرد. همچنین چشم انداز یک مدیر گروه را برای مدیریت عملیات در گروه در نظر گرفت. یک پیشنهاد روی میز این است که FirstNet مدیر آن گروه باشد.

FirstNet یک نهاد فدرال است که مسئول ساخت یک شبکه بی‌سیم سراسری برای آژانس‌های ایمنی عمومی، از جمله پلیس، آتش‌نشانان و سایرین است، با استفاده از حدود 6.5 میلیارد دلار و 20 مگاهرتز از طیف استفاده نشده در باند 700 مگاهرتز این کار توسط پارتنرشیپی از ای تی اند تی در حال انجام است. این تلاش ناشی از مشکلات ارتباطی است که اولین پاسخ دهندگان پس از حملات تروریستی 11 سپتامبر 2001 در شهر نیویورک با آن مواجه شدند.

AT&T در سال 2017 برنده قرارداد FirstNet شد و بعنوان پیمانکار، متعهد شد که شبکه ای را با استفاده از این طیف طی پنج سال بسازد. این دور اول کار را در سال گذشته با نصب فرستنده های فرست نت 700 مگاهرتز در سایت های برج سلولی موجود خود به پایان رساند. امروزه FirstNet تقریباً 5.5 میلیون اتصال را در حدود 27500 آژانس امنیت عمومی دارد و رابطه AT&T-FirstNet در آستانه تداوم است: در اوایل امسال، FirstNet بودجه ای را برای سال 2024 به مبلغ 547 میلیون دلار اعلام کرد، پول نقدی که “اطمینان می دهد پاسخ دهندگان به قابلیت های جدید و در حال ظهور 5G با خدمات و برنامه های کاربردی منحصر به فرد FirstNet دسترسی کامل دارند.”

 

مناظره

اتحاد طیف ایمنی عمومی (PSSA) سال‌ها است که استدلال می‌کند که FCC باید با تخصیص آن به FirstNet، «پتانسیل 5G باند 4.9 گیگاهرتز را برای جامعه ایمنی عمومی باز کند». PSSA توسط جف جانسون، مدیر عامل انجمن فرماندهان آتش‌نشانی غربی و نایب رئیس سابق FirstNet هدایت می‌شود.

اتحادیه برادرانه پلیس، انجمن بین المللی آتش نشانان، انجمن بین المللی روسای پلیس و انجمن بین المللی فرماندهان آتش نشانی از جمله گروههایی هستند که از موقعیت PSSA در این خصوص حمایت می کنند.

اما برخی دیگر اینطور فکر میکنند که دادن طیف بیشتر به AT&T از طریق FirstNet کار درستی نیست.

ائتلاف برای واکنش اضطراری و زیرساخت های حیاتی (CERCI) در این خصوص نوشت : “دادن باند 4.9 گیگاهرتز به AT&T برای ارائه خدمات به امنیت عمومی و مشتریان تجاری، بازار بی سیم را مختل می کند و به عنوان یک موضوع سیاستی، درست نیست.”

همانطور که توسط Fierce Network اشاره شده است ، T-Mobile، ورایزون و UScellular از جمله اعضای موسس CERCI هستند. سایر اعضای مؤسس عبارتند از: «انجمن حاملان رقابتی» (CCA)، «انجمن کلانترهای ملی»، «انجمن روسای شهرهای بزرگ» و «موسسه الکتریک ادیسون» که مخالف این سناریو هستند. دیگران با CERCI موافقند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.