تلفن همراه

گوشی

June 21, 2024
13:36 جمعه، 1ام تیرماه 1403
کد خبر: 168331

اتحادیه اروپا و اپل در پرونده خدمات پرداخت NFC آیفون توافق می‌کنند

منبع: Digiato

چند ماه قبل، اپل موافقت کرد به رقبایش در اتحادیه اروپا اجازه بدهد از NFC و فناوری Tap-to-Pay آن در آیفون استفاده کنند. اکنون فایننشال تایمز می‌گوید پس از چندین ماه، ظاهراً اتحادیه اروپا در آستانه پذیرش تغییرات اپل است؛ بنابراین به پرونده‌ای پایان می‌دهد که می‌توانست منجر به جریمه دیگری برای اپل شود.

براساس گزارش منابع آگاه فایننشال تایمز، اتحادیه اروپا ظاهراً قرار است تحقیقات طولانی‌مدت ضدانحصار را درباره سیستم پرداخت NFC اپل به پایان برساند؛ اپل با دادن امتیازاتی برای دسترسی بیشتر رقبا به فناوری پرداخت بدون تماس از جریمه هنگفت جلوگیری می‌کند.

به‌ نظر می‌رسد اپل متعهد شده است این فناوری را یک دهه در اختیار شرکت‌های شخص ثالث قرار بدهد.

خدمات پرداخت NFC اپل برای رقبا در اتحادیه اروپا

کمیسیون اروپا سال 2022 اپل را به نقض قانون رقابت متهم و ادعا کرد اپل مانع دسترسی رقبا به فناوری NFC خود در آیفون می‌شود. در پاسخ به این اتهامات، ظاهراً اپل ژانویه (دی‌ماه 1402) تعهدات متعددی را به کمیسیون اروپا داد. اکنون به‌ نظر می‌رسد رگولاتورها از عملکرد اپل راضی هستند.

فایننشال تایمز به نقل از منابع آگاه گزارش می‌دهد که اپل موافقت کرده است توسعه‌دهندگان شخص ثالث به NFC آیفون دسترسی آزاد داشته باشند. گفته می‌شود این دسترسی نیازی به استفاده از Apple Pay یا Apple Wallet ندارد و رقبا می‌توانند از خدمات پرداخت دیگر نیز بهره ببرند. شرکت Curve علاقه‌اش را برای راه‌اندازی سیستم NFC خود در آیفون پس از رسمی‌ شدن توافق ابراز کرده است.

انتظار می‌رود توافق نهایی اپل و اتحادیه اروپا چند هفته آینده نهایی شود. این توافق به اپل کمک می‌کند از جریمه احتمالی اتحادیه اروپا که می‌تواند تا 10 درصد از درآمد جهانی سالانه این شرکت باشد، جلوگیری کند. با‌توجه‌به درآمد گزارش‌شده اپل که 383 میلیارد دلار در سال 2023 بود، این جریمه می‌توانست تقریباً 40 میلیارد دلار باشد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.