تلفن همراه

سیستم‌عامل

گوشی

June 22, 2024
14:40 شنبه، 2ام تیرماه 1403
کد خبر: 168448

اولین تجربه‌های کاربران اپل از قابلیت ارسال پیام از طریق ماهواره در iOS 18

منبع: Digiato

اپل با آیفون 14 قابلیت ارتباط اضطراری از طریق ماهواره را معرفی کرد و از آن زمان تاکنون، این ویژگی نجات‌دهنده افراد زیادی بوده است. حالا با iOS 18، اپل قابلیت ارتباط ماهواره‌ای خود را گسترش داده تا پیام‌های معمولی نیز از آن پشتیبانی کنند و اکنون اولین نگاه‌ها به این قابلیت در iOS 18 منتشر شده است.

در گذشته با قابلیت ارتباط ماهواره‌ای اپل کاربران می‌توانستند فقط برای سرویس‌های اضطراری پیام ارسال کنند اما اکنون هنگام ارسال پیام به دوستان خود از طریق iMessage نیز این قابلیت در دسترس است. همچنین پیام‌هایی که با این ویژگی ارسال می‌شوند به‌صورت سرتاسری رمزگذاری شده‌اند تا چت‌های شما امن باشند.

نحوه ارسال پیام با ماهواره در iOS 18

طبق گزارش‌های منتشرشده درباره این قابلیت، ظاهراً زمانی که آیفون شما تشخیص دهد که به آنتن دسترسی ندارید، پیامی در صفحه اصلی ظاهر می‌شود که روی آن نوشته‌شده: «وقتی وای‌فا و آنتن موبایل در دسترس نیستند، می‌توانید برای بررسی و ارسال پیام‌ به ماهواره متصل شوید.»

با ضربه‌زدن روی این پیغام کاربران به صفحه مربوط به سرویس ماهواره‌‌ای خود منتقل می‌شوند که علاوه بر پیام‌های ماهواره‌ای شامل ویژگی‌های دیگری از جمله Find My، کمک‌های کنار جاده‌ای و تماس اضطراری می‌شود. همچنین هنگامی که به آنتن دسترسی نداشته باشید، با واردشدن به اپ iMessage پیغامی در جزیره داینامیک گوشی ظاهر داده می‌شود که گزینه «اتصال به ماهواره» را در اختیار شما قرار می‌دهد.

به محض اتصال به ماهواره، می‌توانید مانند زمان‌های معمولی از طریق iMessage برای دیگران پیام ارسال کنید.

ویژگی ارسال پیام از طریق ماهواره با iOS 18 ارائه می‌شود و هم‌اکنون با نسخه بتا می‌توانید از آن در ایالات متحده استفاده کرد. با این حال، فقط مدل‌های سری آیفون 14 و 15 (و آیفون 16 آینده) به آن دسترسی دارند. این ویژگی در حال حاضر رایگان است، اما در برخی گزارش‌های گفته‌شده که احتمالاً به یک سرویس اشتراکی تبدیل می‌شود.

در حال حاضر پیام‌های SMS و پیام‌هایی که از طریق iMessage ارسال می‌شود از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند و RCS توسط آن پشتیبانی نمی‌شود.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.