سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

June 28, 2024
0:33 جمعه، 8ام تیرماه 1403
کد خبر: 168810

فیگما با طراحی مجدد به قابلیت‌های هوش مصنوعی مجهز شد

منبع: Digiato

فیگما که سال گذشته ممکن بود با قیمت 20 میلیارد دلار توسط ادوبی خریداری شود، از طراحی مجدد بزرگ برنامه خود و همچنین مجموعه‌ای از ابزارهای هوش مصنوعی برای ساده‌کردن روند کار طراحی رونمایی کرد.

این سومین طراحی مجدد اساسی فیگما محسوب می‌شود و با گوشه‌های گرد، نوار ابزار به‌روز‌شده و 200 آیکون جدید، سبک بصری جدیدی را معرفی می‌کند. ظاهر جدید ابتدا به عنوان بخشی از یک نسخه بتا به‌صورت محدود عرضه می‌شود و کاربران در صورت تمایل می‌توانند به فهرست انتظار بپیوندند.

طراحی مجدد فیگما همچنین با قابلیت‌های هوش مصنوعی همراه بوده است که ظاهراً راه مفیدی برای شروع سریع یک طراحی ارائه می‌کنند. با وجود این ابزار، ظاهراً کاربران با تایپ درخواست متنی خود، می‌توانند یک اپلیکیشن را با تمام ویژگی‌های خود طراحی کنند.

به‌عنوان مثال، «یوهکی یاماشیتا»، مدیر تولید فیگما به نشریه‌ ورج نشان می‌دهد که با کمک ابزار هوش مصنوعی آن می‌توان یک صفحه برای دستور پخت کوکی‌های شکلاتی طراحی کرد.

فیگما همچنین ویژگی‌های هوش مصنوعی دیگری را معرفی کرده که می‌توانند سرعت انجام کارهای کوچک‌تر را افزایش دهد، مانند قابلیت جستجوی «به‌روزرسانی شده با هوش مصنوعی» و امکان تولید خودکار متن در طرح‌ها به جای متن Lorem ipsum.

به گفته یاماشیتا، همه ابزارهای هوش مصنوعی جدید Figma به کاربران جدید کمک می‌کنند تا ایده‌های خود را آسان‌تر آزمایش کنند و باعث می‌شود افرادی که مهارت بیشتری در برنامه دارند، کارهای خود را سریع‌تر انجام دهند.

قابلیت‌های هوش مصنوعی فیگما نیز در حال حاضر به‌صورت بتا برای برخی کاربران ارائه شده است و با قرارگیری در فهرست انتظار می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. Figma می‌گوید دوره بتا این قابلیت‌ها تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.