اپراتورها

تلفن همراه

خبر اول

رگولاتوری

July 14, 2024
14:08 یکشنبه، 24ام تیرماه 1403
کد خبر: 169820

رئیس رگولاتوری: انتصاب و تغییر مدیرعامل و هیات مدیره اپراتورها منوط به تایید رگولاتوری است

منبع: Peivast

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با استناد به قانون برنامه هفتم توسعه در نامه‌ای، هرگونه انتصاب و تغییر در ترکیب مدیرعامل و اعضای هیات مدیره اپراتورهای ارتباطی و فناوری اطلاعاتی را منوط به اخذ تاییدیه از این سازمان دانست.

امیر لاجوردی، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در نامه‌ای (۱۹ تیرماه) خطاب به اپراتورهای ارتباطی درباره انتخاب یا تغییر مدیران اپراتورهای ارتباطی تاکید کرده است: «با عنایت به تصویب بند ب ماده (۶۷) قانون برنامه هفتم توسعه با موضوع صدور صلاحیت فنی و حرفه‌ای برای انتخاب و فعالیت مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره کاروران ارتباطی و فناوری اطلاعاتی دارنده پروانه از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات توسط وزارت مذکور و با توجه به ابلاغ قانون برنامه هفتم توسعه توسط سرپرست محترم ریاست جمهوری، هرگونه انتصاب و تغییرات مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره کاروران ارتباطی و فناوری اطلاعاتی دارنده پروانه از این وزارتخانه از تاریخ ابلاغ قانون مذکور منوط به اخذ تاییدیه از این سازمان است».

در واقع، رئیس رگولاتوری در این نامه با استناد به بند «ب» ماده (۶۷) قانون برنامه هفتم بر حق انتخاب مدیرعامل و اعضای هیات مدیره اپراتورهای ارتباطی تاکید کرده است. با این حال، در شهریورماه سال ۱۳۹۸ سازمان رگولاتوری در اطلاعیه‌ای انتخاب «مینا مهرنوش» به عنوان مدیرعامل رایتل را خلاف مصوبه ۲۴۹ این سازمان مبنی بر «انتصاب مدیرعامل اپراتورها با مجوز رگولاتوری» دانست و انتصاب مهرنوش را «فاقد وجاهت» اعلام کرد. با این حال، در آن زمان با شکایت رایتل دیوان عدالت اداری در حکمی، برکناری مهرنوش را به صورت موقت، متوقف کرد.

با این همه، باتوجه به بند «ب» ماده (۶۷) قانون برنامه هفتم توسعه، مصوبه ۲۴۹ رگولاتوری به شکل قانون درآمده است و اختیارات سازمان رگولاتوری در انتصاب و تغییرات مدیران عامل و اعضای هیات مدیره اپراتورهای ارتباطی افزایش یافته است. در بند «ب» ماده (۶۷) عنوان شده است: «به منظور ایجاد هماهنگی و نظارت بر پیشبرد شبکه ملی اطلاعات و توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و فناوری اطلاعاتی کشور، انتخاب و فعالیت مدیرعامل و اعضای هیات مدیره کاروران ارتباطی و فناوری اطلاعاتی دارنده پروانه از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پس از صدور صلاحیت حرفه‌ای و فنی ایشان توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات امکان‌پذیر است. انتخاب و فعالیت مدیرعامل در چهارچوب قوانین انجام شود».

همچنین در تبصره این ماده تاکید شده است: «آیین‌نامه نحوه احراز صلاحیت اعتراض و رسیدگی به آن ظرف سه ماه از زمان لازم‌الاجراشدن این قانون توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تهیه می‌شود و به تصویب هیات وزیران می رسد».

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.