تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

July 14, 2024
15:22 یکشنبه، 24ام تیرماه 1403
کد خبر: 169839

تیم کوک، بیل گیتس و سم آلتمن در راه کمپ تابستانی میلیاردرهای دنیای فناوری

منبع: Zoomit

از امروز کمپ تابستانی سان ولی میزبان افراد سرشناس دنیای تکنولوژی، ازجمله تیم کوک و بیل گیتس و سم آلتمن است.

بنابر گزارش رویترز، کمپ تابستانی سان ولی (Sun Valley) از امروز شروع شده است. هر ساله این کمپ پنچ‌روزه در منطقه‌ی جنگلی آیداهو آمریکا، میزبان افراد سرشناس حوزه‌ی تکنولوژی، رسانه، ورزش و مد و فشن می‌شود.

از مهمان‌های حاضر در کمپ سان‌ ولی امسال که در حوزه‌ی تکنولوژی شناخته‌شده هستند، می‌توان به تیم کوک، مدیرعامل اپل، بیل گیتس، هم‌بنیان‌گذار مایکروسافت، سم آلتمن، مدیرعامل OpenAI، اپرا وینفری، یکی از افراد تأثیرگذار دنیای رسانه، جف بزوس، مدیرعامل سابق آمازون و مایکل دل، مدیرعامل شرکت دل، اشاره کرد.

کمپ سان ولی نخستین‌بار در سال ۱۹۸۲ (۱۳۶۱) شروع به کار کرد و در ابتدای کار هربرت آلن، مؤسس این مجموعه، از افراد سرشناس دنیا دعوت می‌کرد تا در این رویداد شرکت کنند. با گذشت چند سال، این کمپ هرساله با حمایت مالی بانک Allen & Co، میزبان چند‌ده نفر از افراد شاخص‌ و تأثیرگذار حوزه‌های مختلف است.

افراد عادی و حتی رسانه‌ها اجازه ندارند در کمپ سان ولی حضور پیدا کنند و فقط برخی از رسانه‌های بزرگ دنیا در حد چند ساعت از روز اول مخصوصاً لحظه‌ی ورود میهمانان اجازه خواهند داشت تا عکس بگیرند؛ بنابراین، بسیاری از اتفاق‌ها و صحبت‌های این کمپ از چشم بسیاری پنهان خواهد ماند.

شایان ذکر است که این رویداد تابستانه فقط جنبه‌ی تفریحی ندارد و فرصت مغتنمی برای برقراری ارتباط و بستن قراردادهای کاری برای افراد حاضر در این کمپ است. برای مثال، در کمپ سان ولی سال ۱۹۹۵، دیزنی قرارداد خرید ABC را امضا و در سال ۲۰۱۵، ورایزن خرید شرکت مخابراتی AOL را نهایی کرد. در نمونه‌ای دیگر، جف بزوس در دورهمی ۲۰۱۳ همین کمپ اعلام کرد که واشنگتن پست را به قیمت ۲۵۰ میلیون دلار خریده است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.