سخت‌افزار

July 19, 2024
16:28 جمعه، 29ام تیرماه 1403
کد خبر: 170137

سامسونگ به میز مذاکره بازگشت

شرکت سامسونگ الکترونیک موافقت کرد مذاکرات را با اتحادیه سازماندهی اعتصابات در سراسر کارخانه‌های تولید تراشه خود از سر بگیرد، زیرا این اقدام بی سابقه کارگری ممکن است به هفته سوم بکشد.

به گزارش ایسنا، سامسونگ و نمایندگان اتحادیه این شرکت اعلام کردند مدیران بزرگترین شرکت کره جنوبی، روز جمعه با رهبران اتحادیه دیدار خواهند کرد تا درباره چارچوب و برنامه مذاکرات دستمزد، مذاکره کنند.

مجموعه ای از اعتصابها و اعتراضات در ماه میلادی جاری، بزرگترین و گسترده ترین اعتراضات کارگری را در تاریخ نیم قرنی سامسونگ رقم زد.

بزرگترین اتحادیه سامسونگ که متشکل از بیش از ۳۰ هزار عضو است، پس از اینکه مشاهده کرد کارزار دستمزد بالاتر به نتیجه نرسیده است، تاکتیک خود را تغییر داد و از کارکنان خواست در کارخانه تولیدکننده تراشه‌های حافظه پیشرفته هوش مصنوعی و سایر کارخانه‌های اطراف سئول، دست از کار بکشند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، هزاران نفر به تظاهرات اولیه پیوستند، اما مشخص نیست چه تعداد از کارکنان در مجموع، به فراخوان اتحادیه برای اعتصاب پاسخ داده اند. این نگرانی وجود دارد که اقدامات طولانی مدت کارگری، ممکن است تبعاتی داشته باشد و به شناخته شده ترین شرکت کشور آسیب برساند یا واکنشهای مشابهی را در سراسر صنعت فناوری و تراشه در حال بهبود ایجاد کند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.