اپلیکیشن

تلفن همراه

July 26, 2024
22:11 جمعه، 5ام مردادماه 1403
کد خبر: 170633

بازگشت بازی فورتنایت به اپ‌استور iOS در اروپا و خروج از گلکسی‌استور سامسونگ

منبع: Zoomit

براساس اعلام اپیک‌گیمز، کاربران آیفون در اتحادیه‌ی اروپا به‌زودی می‌توانند بازی فورتنایت را از اپ‌استور دانلود کنند.

اپیک‌گیمز اعلام کرد که بازی محبوب فورتنایت به‌زودی و در میانه‌ی نبرد حقوقی طولانی‌مدت این شرکت با سازنده‌ی گوشی آیفون، در اروپا به اپ‌استور بازخواهد گشت.

اپیک سعی دارد بازی‌های خود را علاوه‌بر فروشگاه‌های رسمی اپلیکیشن شرکت‌های سازنده‌ی گوشی‌های هوشمند، در پلتفرم‌های بزرگ دیگر نیز منتشر کند. ازطرفی این شرکت با کارمزدهای سنگین پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای و محدودیت کاربران برای دانلود ازطریق فروشگاه‌های رسمی اپلیکیشن مثل اپ‌استور مخالف است.

به گزارش رویترز، ایپک‌گیمز در اعتراض به تصمیم اخیر سامسونگ مبنی‌بر جلوگیری از سایدلود اپلیکیشن‌ها روی دستگاه‌های ساخت این شرکت، بازی‌های ویدیویی خود را از گلکسی‌استور خارج خواهد کرد زیرا اقدام شرکت کره‌ای را ضدرقابتی می‌داند.

اپیک‌گیمز می‌گوید بازی‌های موبایلی این شرکت در اتحادیه‌ی اروپا ازطریق AltStore روی iOS دردسترس قرار خواهند گرفت. فروشگاه اپلیکیشن غیررسمی AltStore امکان سایدلود را فراهم می‌کند. این شرکت همچنین اعلام کرد که از حداقل دو فروشگاه اپلیکیشن متفرقه‌ی دیگر پشتیبانی خواهد کرد.

فروشگاه اپیک‌گیمز روی اندروید به‌صورت جهانی و روی iOS در اتحادیه‌ی اروپا دردسترس قرار خواهد گرفت. به‌هر حال، شرکت بازی‌ساز زمان‌بندی مشخصی در این مورد ارائه نداد.

اپل پس‌از تشدید درگیری با اپیک‌گیمز، اوایل ماه جولای (تیر و مرداد ۱۴۰۳) انتشار اپلیکیشن فروشگاه بازی‌های اپیک را روی آیفون و آیپد در اروپا تأیید کرده بود.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.