هوش مصنوعی

July 27, 2024
21:10 شنبه، 6ام مردادماه 1403
کد خبر: 170692

اپل تعهدنامه کاخ سفید برای توسعه هوش مصنوعی ایمن را امضا کرد

منبع: Digiato

اپل تعهدنامه داوطلبانه کاخ سفید برای توسعه هوش مصنوعی ایمن، مطمئن و قابل‌اعتماد را امضا کرد. غول کوپرتینویی به‌زودی Apple Intelligence را به محصولات اصلی‌اش اضافه خواهد کرد که قابلیت‌های هوش مصنوعی را در دسترس کاربران این شرکت قرار می‌دهد.

براساس بیانیه کاخ سفید، اپل هم به لیست 15 شرکت حوزه فناوری مانند آمازون، گوگل، متا، مایکروسافت و OpenAI پیوسته است که به قوانین اساسی کاخ سفید برای توسعه هوش مصنوعی ایمن متعهد شده‌اند.

اپل که معمولاً زیر ذره‌بین رگولاتورهای فدرال قرار دارد، ظاهراً با این تعهد داوطلبانه می‌خواهد اعلام کند که مایل است قوانین کاخ سفید را در توسعه هوش مصنوعی رعایت کند. احتمالاً غول سازنده آیفون می‌خواهد پیش از شروع هرگونه جنگ نظارتی در آینده، رضایت رگولاتورها را جلب کند.

تعهدنامه کاخ سفید برای توسعه هوش مصنوعی ایمن

البته تعهدات داوطلبانه اپل در قبال کاخ سفید چندان زیاد نیستند و آن‌ها را «اولین گام» در مسیر توسعه هوش مصنوعی ایمن و قابل‌اعتماد نامیده است.

براساس این تعهدات، شرکت‌های هوش مصنوعی قول می‌دهند قبل از انتشار عمومی مدل‌هایشان، آن‌ها را از طریق «تیم قرمز» تست کنند و اطلاعات مربوطه را با کاربران به اشتراک بگذارند. همچنین از شرکت‌ها خواسته‌شده روی مدل‌هایی با وزن (پارامتر) متناسب با محیط‌های امن کار کنند و دسترسی به اطلاعات وزن مدل‌ها را به‌ حداقل کارمندان محدود کنند.

درنهایت، شرکت‌های هوش مصنوعی با امضای این تعهدنامه، با توسعه سیستم‌های برچسب‌گذاری محتوا، مانند واترمارکینگ، موافقت می‌کنند. باوجود این سیستم‌ها، کاربران می‌توانند محتواهای ساخته‌شده با هوش مصنوعی را ساده‌تر تشخیص دهند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.