اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

July 31, 2024
18:22 چهارشنبه، 10ام مردادماه 1403
کد خبر: 170957

گوگل در پاسخ به ایلان ماسک: توطئه‌ای در کار نیست

منبع: Zoomit

ایلان ماسک گوگل را به سانسور نتایج جستجوی مرتبط با دونالد ترامپ متهم کرد و گوگل درپاسخ توضیح داد این ادعا صحت ندارد.

پس‌از آنکه ایلان ماسک بدون مدرک خاصی مدعی شد گوگل محدودیت‌هایی برای جستجو‌های مرتبط با دونالد ترامپ اعمال می‌کند، این شرکت به ادعاهای میلیاردر معروف پاسخ داد. گوگل توضیح داد این مشکلات به‌دلیل باگ‌های قابلیت تکمیل خودکار موتور جستجو رخ داده است. به‌هر حال، پست ماسک در ایکس که بیش‌از ۱۱۸ میلیون‌بار دیده شد، غول جستجوی اینترنت را مجبور کرد یکی از اساسی‌ترین ویژگی‌های خود را به‌طور واضح توضیح دهد.

گوگل با انتشار پستی در ایکس نوشت: «طی روزهای اخیر، برخی افراد ادعا کرده‌اند که موتور جستجوی ما برخی عبارت‌های خاص را محدود یا سانسور می‌کند اما این اتفاق نیفتاده است.»

اگرچه گوگل به‌طور خاص از ماسک نام نبرد، اما مالک ایکس اواخر هفته اعلام کرد گوگل محدودیت جستجو را برای ترامپ اعمال کرده است. به‌نظر می‌رسد این ادعا بر اساس اسکرین‌شاتی مطرح شده باشد که نشان می‌دهد گوگل هنگام تایپ president donald، عبارت‌های president donald duck و president donald را پیشنهاد می‌دهد.

فرزند ارشد ترامپ تصویری به‌اشتراک گذاشت که نشان می‌دهد با تایپ عبارت assassination attempt on در موتور جستجوی گوگل، هیچ نتیجه‌ی تکمیل خودکاری درمورد دونالد ترامپ نمایش داده نمی‌شود. او و ماسک گوگل را به‌همین دلیل به دخالت در انتخابات متهم کرده‌اند.

گوگل توضیح داد صرف‌ نظر از آنچه در پیشنهادات تکمیل خودکار ظاهر می‌شود، کاربران می‌توانند هر چیزی را که می‌خواهند آزادانه جستجو کنند. این شرکت می‌گوید حفاظت‌های داخلی مرتبط با خشونت سیاسی از پیشنهاد تکمیل خودکار برای جستجوهای مرتبط با ترامپ جلوگیری کرده است.

گوگل می‌گوید پیشنهادات عجیب موتور جستجوی این شرکت برای عبارت president donald به‌دلیل باگی رخ داده که پیش‌از این نیز بر جستجوهای مرتبط با رئیس جمهور سابق، باراک اوباما و سایر شخصیت‌ها نیز تاثیر گذاشته است.

گوگل درنهایت توضیح داد که دلیل نمایش مقالات مربوط به کامالا هریس در نتایج جستجوی ترامپ به توطئه‌ی پنهان ارتباط ندارد و درواقع به این دلیل است که هر دو شخصیت مذکور به‌طور فعال برای ریاست‌جمهوری رقابت می‌کنند.

انتقاد ماسک از سانسور نتایج جستجوی گوگل درحالی مطرح شده است که چند روز قبل خودش به‌دلیل اشتراک‌گذاری ویدیوی دستکاری‌شده از کامالا هریس بدون برچسب (که ناقض قوانین پلتفرم ایکس است) مورد انتقاد قرار گرفت.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.