رسانه‌های اجتماعی

August 13, 2024
12:06 سه شنبه، 23ام مردادماه 1403
کد خبر: 171681

اتریش از ایکس شکایت کرد

گروه NYOB در اتریش شکایتی علیه ایکس ثبت و آن را به آموزش هوش مصنوعی اش با کمک داده های خصوصی کاربران بدون دریافت رضایتشان و در نتیجه نقض قانون اتحادیه اروپا متهم کرده است.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، این گروه به رهبری مکس شرمس، فعال حریم خصوصی اعلام کرد شکایت هایی در خصوص نقض قانون حفاظت از داده های عمومی(GDPR) در ۹ سازمان اروپایی ثبت کرده تا فشار بر رگولاتور داده های اروپا یعنی کمیسیون حفاظت از داده ایرلند(DPC) را بیشتر کند.

DPC که رگولاتور اصلی اروپا برای بسیاری از شرکت های اینترنتی آمریکایی به حساب می آید، به دنبال دستور تعلیق یا محدودسازی فراوری داده های کاربران توسط ایکس برای توسعه، آموزش یا ارتقای سیستم های هوش مصنوعی است.

در همین راستا طی جلسه استماع دادگاهی در ایرلند در هفته گذشته، ایکس موافقت کرد سیستم های هوش مصنوعی خود را با استفاده از داده های شخصی جمع آوری شده از کاربران اتحادیه اروپا قبل از اینکه آنها گزینه پس گرفتن رضایت خود را داشته باشند، آموزش ندهد.

اما گروه NYOB اعلام کرد شکایت DPC به اقدامات محدود کننده مربوط است و ایکس با آن همکاری نمی کند. علاوه بر آن شکایت مذکور قانونی بودن فراوری داده های کاربران را به چالش نمی کشد.

در جلسه استماع دادگاه هفته گذشته در ایرلند، قاضی اعلام کرد ایکس پس از آغاز جمع آوری داده های کاربران، فقط چند هفته به کاربران اجازه اعتراض به این روند را داده است.

شرمس با اشاره به نام قدیم پلتفرم ایکس گفت: ما می خواهیم مطمئن شویم توئیتر به طور کامل تابع قانون اروپا است و حداقل ملزم است رضایت کاربران را جلب کند.

در ماه ژوئن پس از آنکه DPC ایرلند به متا دستور داده برنامه هایش برای دستیار هوش مصنوعی را به تعویق بیندازد، این شرکت اعلام کرد ابزار مذکور را فعلا در اتحادیه اروپا راه اندازی نمی کند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.