رسانه‌های اجتماعی

August 17, 2024
9:27 شنبه، 27ام مردادماه 1403
کد خبر: 171863

احضار مارک زاکربرگ برای پاسخ‌گویی درباره تبلیغات مواد مخدر

۱۹ نفر از اعضای کنگره آمریکا در یک نامه با احضار مارک زاکربرگ به کنگره از وی خواسته‌اند تا توضیح دهد که چرا تبلیغات مواد مخدر در فیس‌بوک و اینستاگرام نمایش داده می‌شوند.

به گزارش ایسنا، «مارک زاکربرگ»(Mark Zuckerberg) برای توضیح دادن درباره تبلیغات مواد مخدر تحت فشار قرار گرفته است.

به نقل از انگجت، ۱۹ عضو کنگره آمریکا در یک نامه از زاکربرگ خواسته‌اند تا توضیح دهد چرا شرکت «متا»(Meta) اجازه داده تبلیغات کوکائین، اکستازی و سایر مواد مخدر در فیس‌بوک و اینستاگرام نمایش داده شوند. این نامه پس از آن منتشر شد که «پروژه شفافیت فناوری»(TTP) صدها تبلیغ از این قبیل را در پلتفرم شرکت فاش کرد.

این نامه به گزارش ماه گذشته TTP اشاره می‌کند که از سابقه تبلیغات متا برای یافتن ۴۵۰ آگهی فروش مجموعه‌ای از مخدرها در اینستاگرام و فیس‌بوک استفاده کرد. بسیاری از این تبلیغات شامل عکس‌هایی از بطری‌های دارو، انبوهی از قرص‌ها و پودرها یا کوکائین بودند و بینندگان را به پلتفرم‌های دیگری مانند تلگرام هدایت می‌کردند. از آن زمان، TTP نمونه‌های دیگری را از چنین تبلیغاتی در ایکس پست می‌کند.

قانون‌گذاران در نامه‌ای که مستقیما خطاب به زاکربرگ است، نوشتند: به نظر می‌رسد متا همچنان از مسئولیت اجتماعی خود فرار کرده و از دستورالعمل‌های جامعه خود سرپیچی کرده است. موضوع قابل توجه این است که این محتوا توسط کاربران در فضای دارک وب یا صفحات خصوصی رسانه‌های اجتماعی تولید نشده، بلکه تبلیغاتی را شامل می‌شود که توسط متا تأیید شده‌اند و درآمدزایی می‌کرده‌اند. بسیاری از این تبلیغات حاوی ارجاع آشکار به مواد مخدر غیرقانونی در عناوین، توضیحات، عکس‌ها و نام حساب‌های تبلیغ‌کننده‌شان بودند که پژوهشگران و روزنامه‌نگاران وال استریت ژورنال و پروژه شفاف‌سازی فناوری با استفاده از سابقه آگهی متا به راحتی آنها را پیدا کردند. با وجود این، به نظر می‌رسد که آنها شناسایی نشده‌اند یا توسط فرآیندهای داخلی متا نادیده گرفته شده‌اند.

در این نامه جزئیاتی درباره سیاست‌های متا برای اجرای قوانین علیه تبلیغات مرتبط با مواد مخدر و همچنین اطلاعاتی درباره تعداد دفعاتی که تبلیغات گزارش‌شده مشاهده شده‌اند، درخواست شده است. به متا مهلت داده شده است که تا ششم سپتامبر پاسخ دهد. سخنگوی متا گفت که این شرکت قصد دارد به نامه پاسخ دهد و انگجت را به بیانیه پیشین ارجاع داد که توسط وال استریت ژورنال منتشر شده بود و شرکت در آن گفته بود صدها هزار تبلیغ نقض‌کننده سیاست‌های دارویی را رد می‌کند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.